La pintura de Wences Rambla arriba al MUA amb "Els paisatges de la Ment"

Alacant, 28 de juny de 2013

El Museu de la Universitat d'Alacant inaugura nova exposició en la Sala Sempere, dilluns que ve 1 de juliol les 19:00 hores, amb el pintor castellonenc Wences Rambla com a protagonista. La mostra %u201CEls Paisatges de la Ment%u201D està integrada per 27 pintures que estaran exposades al públic fins a finals de setembre.

L'obra de Wences Rambla s'inclou dins del domini de l'abstracció pictòrica plasmada en pintures, gravats, dibuixos i fotografia però, també, l'autor ha dedicat part de la seua carrera professional a l'estudi teòric de l'art, com a professor d'Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat Jaume I de Castelló.

Poden distingir-se en les seues creacions diverses etapes artístiques que evolucionen des d'un primer moment consagrat a la figuració i amb un fort component de temàtica crítica i social, fins a altres etapes posteriors centrades en l'abstracció informal i geomètrica.

En els últims anys l'obra de Wences Rambla es caracteritza per un paisatgisme d'elaboració mental, en el qual l'ús del color i el maneig del concepte espacial marquen les seues creacions. L'exposició, Els paisatges de la Ment, constitueix una mostra d'aquesta etapa.

Wences Rambla

Va nàixer a Castelló en 1948 i és Membre de la Real Acadèmia de Belles arts de Sant Carlos de València. Ha exposat a Castelló, València, Barcelona, Santander, León, Màlaga i altres ciutats espanyoles, a més d'altres internacionals com Frankfurt, Bradford, Monterrey, Santiago de Xile, Gand i París.

La seua obra es troba repartida en diversos museus per tot el món. El seu treball ha sigut objecte de diversos estudis, com la monografia escrita per Pascual Patuel, o destacats crítics com Román del Carrer, Daniel Giralt Miracle i Vicente Aguilera Cerni.