L'OFUA presenta un nou cicle de concerts d'estiu que comptaran amb la presència del virtuós violoncel·lista Stefan Cazacu

L'ADDA acollirà una actuació solidària a benefici de Creu Roja

Alacant, 12 de juny de 2013

eguint els recents èxits de públic i crítica, l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant (OFUA) sota la batuta del director titular i artístic, Mihnea Ignat, celebrarà un cicle de concerts d'estiu per diverses localitats de la província alacantina en col·laboració amb la Diputació d'Alacant. Així ho han presentat aquest matí, en roda de premsa, Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística de la UA i el director de l'Orquestra. Tal com han detallat, “les actuacions comptaran amb la destacada presència del joveníssim virtuós romanès del violoncel Stefan Cazacu, un dels grans talents d'Europa de l'Est”.

En el marc de les activitats organitzades al voltant dels Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant Rafael Altamira 2013, la plaça del Marquès de Rafal d'Oriola acollirà el primer dels concerts, en aquest cas a l'aire lliure i gratuït, el dijous 4 de juliol a les 21.30 h. L'endemà, divendres 5 de juliol a les 20 h, l'OFUA actuarà, com ja és tradicional, en el teatre Chapí de Villena. Per a aquest concert, també d'entrada gratuïta, es requerirà invitació que cal arreplegar en la taquilla del teatre Chapí o en la Seu Universitària de Villena.

D'altra banda, el dissabte 6 de juliol, a les 20 h, l'auditori de la Diputació d'Alacant, l'ADDA, serà l'escenari triat per a desenvolupar una nova acció VEU Solidària amb un concert a benefici de Creu Roja. Francisco Javier Gimeno, president provincial de Creu Roja, ha mostrat l’agraïment a la Universitat d'Alacant per “pensar en nosaltres com a vehicle d'accions solidàries”. Les entrades tenen un preu de 10 euros i podran adquirir-se a través d'InstantTicket, Llibreria Compas del campus universitari, en la Seu de Creu Roja a Alacant (glorieta de la Solidaritat, s/n), i una hora abans en la taquilla de l'ADDA.

Finalment, tancant el cicle d'actuacions estivals, la formació universitària actuarà en el teatre Principal de Monòver el diumenge 7 de juliol, a les 19 h.

El programa proposat per a les quatre dates arreplega l'ària de Lensky de l'òpera Eugene Oneguin de Txaikovski (arranjament per a violoncel i orquestra) i les Variacions Rococó per a violoncel i orquestra, op. 33, del mateix compositor rus. Així mateix, s'interpretarà la Simfonia núm. 7 en la major, op. 92, de Beethoven, una de les simfonies més conegudes del compositor alemany a la qual el gran R. Wagner titulava “l’apoteosi de la dansa”. “Es tracta d'un programa molt atractiu, amè i recognoscible per tot el públic en el qual participaran una total de 35 músics, més el solista, amb una durada aproximada d'una hora”, tal com ha indicat Mihnea Ignat.

En aquesta ocasió, entre els patrocinadors col·laboradors del cicle de concerts, destaca la Fundació Marjal i el Centre Comercial Gran Via “als que donem la nostra més sincera benvinguda i agraïment, ja que s'incorporen junt amb els dos patrocinadors principals de l'OFUA, la Fundació Manuel Peláez i el Grup Vectalia”, ha assenyalat Carles Cortés. “Gràcies a totes les vostres col·laboracions podem portar avant les beques de formació per als estudiants que formen part de l'OFUA”, ha finalitzat.

Entre els assistents a la presentació, també s'ha comptat amb Lucía Gomis, directora de Fundació General de la UA; Concha Aldave, directora de la Fundació Peláez; Héctor , membre del Grup Vectalia; Sofia Blasco, secretària general del Grup Marjal, i Alejandro García, en representació del Centre Comercial Gran Via.

Stefan Cazacu – Violoncel

Nascut en 1994, Stefan Cazacu va començar a estudiar violoncel amb només 6 anys amb son pare, el violoncel·lista romanés de renom Marin Cazacu. Actualment està estudiant violoncel en l'Institut de Música George Enescu de Bucarest amb la professora Anca Vartolomei.

Amb 9 anys comença a participar i guanyar les competicions nacionals i internacionals més importants en les diferents categories d'edat i instrument. Entre els premis més importants hi ha els següents: Primer Premi en el Concurs Nacional ínter centres (2006, 2008, 2009 i 2010), Primer Premi i Gran Premi del Jurat en el Concurs Internacional G. Georgescu (2007), Primer Premi en el Concurs Internacional de Lienzen, Àustria (2008), Segon Premi en el Concurs Internacional A. Janigro de Croàcia (2008), Premi Músic Jove de l'Any per la revista Actualidad musical (2009), Gran Premi Eurovision-Young Musicians (2010).

Ha oferit recitals en pràcticament totes les grans ciutats de Romania i també a Àustria, Holanda i Itàlia. A més, ha actuat sempre amb èxit amb les orquestres més importants de Romania interpretant entre altres, els concerts de violoncel de Haydn, Saint-Säens, Dvorák, les Variacions Rococó de Txaikovski, etc.

Entre les pròximes actuacions destaca el debut amb l'Orquestra Filharmònica G. Enescu de Bucarest en la pròxima temporada.