Concert solidari de l'OFUA demà a l'ADDA

La recaptació serà destinada a la Fundació Noray Projecte Home Alacant

Ofua_Adda_primavera_Alacant19Alacant. Dilluns, 13 de maig de 2019

L’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant (OFUA) finalitza el seu cicle de concerts de primavera, amb una actuació solidària a favor de la Fundació Noray Projecte Home d’Alacant, demà dimarts 14 de maig a les 20 hores a l’Auditori de la Diputació Provincial d’Alacant (ADDA).

El preu-donatiu de les entrades és de 15 euros (disponibles en la Llibreria Compas de la UA, en Instanticket i una hora abans del concert en taquilla) Per a aquells que vulguen col·laborar amb aquesta causa, però no puguen assistir-hi, s’ha habilitat la fila zero. Tobias Gossmann ha detallat que el repertori triat per al cicle d’enguany pretén acostar l’alumnat i el públic en general a les obres mestres del repertori mundial, però també a obres modernes. Per això ha seleccionat dues simfonies de Schubert i de Grieg i perquè, assegura que «les dues tenen misteris sense resoldre». La Simfonia en si menor D 759 de Franz Schubert (1797-1828) «La Inacabada» que s’anomena així perquè no se sap per què va quedar incompleta. Era la penúltima simfonia que va escriure Schubert, el seu contingut musical és extraordinari, però les investigacions musicològiques no han pogut aclarir per què el compositor no la va acabar. Però, tot i això, està considerada una obra mestra i té el seu lloc ferm a les sales de concerts. La segona simfonia triada, la Simfonia en do menor d’Edvard Grieg, és l’única simfonia de Grieg que ha estat 113 anys sense ser tocada. El mateix compositor la va retirar del seu editor després d’estrenar-ne alguns moviments i hi va escriure de la seua pròpia mà la misteriosa nota «no s’ha de tocar mai». Sobre la raó d’aquesta prohibició, només s’hi pot especular. És a partir de l’any 1980 que s’ha tornat a programar aquesta bonica simfonia, que per ser una «Indesitjada» s’ha convertit en una «Desconeguda», ha detallat Gossmann.

Programa:

Simfonies Inacabada i la Desconeguda

I part: Simfonia en si menor D 759 de Franz Schubert (1797-1828)

1. Allegro moderato

2. Andante con moto

II Part: Simfonia en do menor d’Edvard Grieg (1843-1907)

Allegro molto

Adagio espressivo