El rector lliura a Projecte Home i l'Associació d'Alzheimer la recaptació dels concerts solidaris de l'OFUA

Alacant, 15 de maig de 2013

El rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar; el vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés, i el director titular de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant, Mihnea Ignat, es van entrevistar ahir amb els responsables de l'Associació Alzheimer Alacant i de la Fundació Noray, de la qual depèn Projecte Home a Alacant, per a fer lliurament dels xecs amb la recaptació obtinguda en els concerts solidaris oferits per l'OFUA els passats 2 i 4 de maig en el Paranimf i l'ADDA, respectivament.

Durant la visita al centre d'Aiguamarga, la delegació universitària va tenir la possibilitat de visitar instal·lacions i participar en l'assemblea d'interns, que els van reiterar el seu agraïment per l'experiència viscuda amb el concert de l'ADDA, el primer d'aquestes característiques per a la majoria d'ells. “Estem davant gent valenta que lluita pel que vol aconseguir, una vida sense addiccions que és, realment, la llibertat”, va explicar la directora del centre, Consagración Jareño, a qui van acompanyar el president de la Fundació Noray i mecenes de l'orquestra Universitària, Manuel Peláez, així com la directora de la Fundació que porta el seu nom, Concha Aldave. El rector va explicar a l'assemblea que la responsabilitat social és una de les missions de la Universitat d'Alacant, “un compromís que en aquest cas venim repetint i desitgem mantenir”. Palomar, que va reiterar la idoneïtat de conjugar música, universitat i Projecte Home, va utilitzar el poema de Mario Benedetti Hagamos un trato per a dir-los que “podeu comptar amb nosaltres”.

La recaptació obtinguda amb el concert de l'ADDA va superar lleugerament els 8.000 euros.

Projecte Home Alacant és un dels 26 que hi ha en tot el territori espanyol. Compten amb 50 residents durant un espai d'entre 6 i 8 mesos derivats per les Unitats de Conductes Addictives de diferents punts de la província. Segons Peláez, “es treballa molt l'oci i la cultura, noves formes alternatives com a factors de protecció per als interns”, per la qual cosa el paper de la Universitat d'Alacant i els mons que a través d’aquesta es mostren poden ser de gran ajuda per a aquestes persones.

Després de la visita a Projecte Home, la delegació universitària es va traslladar al campus per a rebre la presidenta de l'Associació Alzheimer Alacant, Teresa Pumarega, qui va lloar “la qualitat de l'orquestra” i els va animar a seguir en aquesta línia. Pumarega va agrair el suport de la institució acadèmica a la seua causa, i la de la Fundació Peláez del Castillo, promotora, al seu torn, de l'OFUA. El concert solidari amb l'Alzheimer va aconseguir recaptar prop de 2.000 euros.