El MUA se suma a la celebració del Dia Internacional dels Museus

Avui s'ha presentat en el MARQ la programació conjunta dels museus d'Alacant i la nova pàgina web museosdealicante.com

Alacant, 14 de maig de 2013

14 de maig de 2013.- Amb el lema “Museus (memòria+creativitat)=progrés social”, establit pel Consell Internacional de Museus, el MUA se suma a la celebració del Dia Internacional dels Museus 2013.

Per primera vegada, els museus d'Alacant s'han unit en una iniciativa comuna per a celebrar aquest dia. Amb aquest motiu, el Museu Arqueològic d'Alacant (MARQ) ha acollit aquest matí la presentació conjunta de la programació del MARQ, MUA, Las Cigarreras Centre Cultural, Museu Volvo Ocean Race, Mubag i MACA, a més del MUSA, Museu Aigües d'Alacant i Museu de Pessebres, que també se sumen a la celebració sense programació específica. Durant l'acte també s'ha presentat una nova pàgina web que unificarà tota l'oferta dels museus de la província: museosdealicante.com

Juan Roselló, diputat de Cultura d'Alacant; Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística de la UA; Miguel Valor, regidor de Cultura d'Alacant, i Jorge Rodríguez, director del Museu Volvo Ocean Race, han detallat les diverses activitats que es duran a terme en les jornades de portes obertes dels dies, 18 i 19 de maig pròxims, encara que el MUA hi afig un dia més, el divendres 17.

El vicerector Carles Cortés ha volgut posar l'accent en la importància d'aquestes iniciatives conjuntes, ja que en temps de retallades la col·laboració és fonamental. Concretament, “la nova pàgina web facilita l'accés a qualsevol persona que visite Alacant a tota la informació museística de la província, a través d'una única entrada” ha assegurat.

A més del programa concret de cadascuna de les entitats participants, també s'ha presentat com a novetat el “passaport dels museus d'Alacant”, en el qual se segellaran les visites realitzades en les jornades de portes obertes. Aquells visitants que s'acosten a 5 dels 9 museus participants en aquesta iniciativa, seran obsequiats amb un premi.

Activitats del MUA

El Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) ha dissenyat un ampli programa d'activitats obertes a la participació de tots els públics que tindran lloc els dies 17,18 i 19 de maig.

Les activitats començaran el divendres 17 a ales 11 h, amb “Com Imagines un Museu”, una xarrada de presentació del col·lectiu Antimuseu en la qual exposaran els resultats d'aquest projecte.

La jornada continuarà amb activitats per a tota la família, de 17 a 20 h, amb la visita-taller “Arcadi Blasco”, jocs d'animació al voltant de les exposicions “Covers” i “Mulier, Mulieris” i l'acció “Taps per a l'art, el reciclatge i la solidaritat”. Finalitzarà el dia amb una experiència interactiva que combina joc i noves tecnologies.

El dissabte 18 de maig el MUA estarà obert en horari de 9 a 14 h i de 16 a 20 h, amb visites guiades a les exposicions, previstes de 12 a 18 h. Per a participar en les visites serà necessària la inscripció prèvia (965 909 517)

El diumenge 19 continuaran les visites guiades a les 12 h i el MUA estarà obert en horari de matí, de 9 a 14 h.

La celebració del dia Internacional dels Museus en el MUA compta amb la col·laboració del col·lectiu Antimuseu, el Voluntariat Cultural de la UA, alumnat i professorat del departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques de la Facultat d'Educació i alumnat d'Enginyeria Multimèdia.