La Fundació Manuel Peláez renova el seu compromís de patrocini amb l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant

El rector, Manuel Palomar, i la presidenta de la Fundació Manuel Peláez, Carmen Robles, han subscrit aquest matí el conveni de col·laboració que inclou, a més, l’organització d’un concert benèfic de primavera a favor de la Fundació Projecte Home Alacant

Alacant. Dijous, 7 de març de 2019

La Fundació Manuel Peláez i la Universitat d’Alacant han renovat un any més el conveni de patrocini del projecte musical de l’Orquestra Filharmònica de la UA. L’acord ha sigut rubricat en el despatx rectoral per la presidenta de la Fundació Manuel Peláez, Carmen Robles, i pel rector de la Universitat, Manuel Palomar. L’acte també ha comptat amb la presència del vicerector de Cultura, Esport i Llengües, Carles Cortés, la directora de Fundació Noray Projecte Home, Consagració Jareño, i la directora de la Fundació Manuel Peláez, Concha Aldave.

L’acord signat avui en el despatx rectoral inclou, a més, un apartat específic per a l’organització d’un concert benèfic emmarcat en la marca VEU Solidària de la UA, que tindrà lloc a l’ADDA el pròxim 14 de maig dins del cicle de Concerts de Primavera de l’OFUA, la recaptació del qual anirà destinada a la Fundació Noray Projecte Home Alacant.

El mecenatge de la Fundació Manuel Peláez permet finançar beques de formació per als músics de l’OFUA, així com celebrar cicles de concerts que anualment organitza la Universitat. El rector, Manuel Palomar, ha volgut destacar el caràcter formatiu de l’OFUA i ha agraït la col·laboració de la Fundació Manuel Peláez, «que any rere any, aporta els mitjans que permeten que un projecte com el de l’OFUA puga tirar endavant». La Fundació Manuel Peláez va ser el primer patrocinador que va donar suport a aquest projecte musical i formatiu el 2008, un suport que s’ha mantingut de ininterrompudament durant aquests anys.

Per la seua part, Carmen Robles, presidenta de la Fundació Manuel Peláez, ha expressat la seua satisfacció per la renovació d’un compromís que «conjuga la col·laboració en la formació de músics, acosta la música de qualitat a la societat a través dels concerts que es realitzen i, a més, permet col·laborar amb causes solidàries».

Consagració Jareño ha agraït a la Universitat i a la Fundació Manuel Peláez que, una vegada més, destinen aquesta recaptació solidària a la seua entitat, una ajuda realment necessària per a dur a terme els projectes de la Fundació Noray.

El vicerector Carles Cortés ha subratllat l’èxit de convocatòria de la proves de selecció d’aquest any per a formar part de l’OFUA, amb una alta demanda d’estudiants. Com a resultat d’aquesta selecció, l’Orquestra compta enguany amb un noranta per cent d’intèrprets de nova incorporació, amb una mitjana d’edat de 24 anys, cosa que reforça el caràcter jove de la formació musical universitària.