El rector de la UA rep Fernando Alarza, nou fitxatge de l'equip universitari de triatló

El triatleta internacional arriba al conjunt universitari per a ser entrenat per Roberto Cejuela

Tècnic i atleta treballen amb l’objectiu del podi en el mundial i la medalla a Tòquio 2020

Alacant. Dimecres, 30 de gener de 2019

El rector de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar, ha rebut aquest matí en el despatx rectoral el nou fitxatge de l’equip de triatló de la UA, Fernando Alarza, que suposa una incorporació important per al conjunt universitari que dirigeix el tècnic Roberto Cejuela. Juntament amb el rector hi han estat presents Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esport i Llengües, i Dari Escandell, director del Secretariat de Promoció Esportiva, a més del mateix Cejuela i integrants de l’equip tècnic universitari.

Fernando Alarza, bronze mundial l’any 2016, subcampió d’Europa el 2018, olímpic els passats jocs de Rio de Janeiro i, actualment, sisè a nivell mundial ha decidit canviar d’aires i recalar en l’equip de la Universitat d’Alacant a la recerca del salt de qualitat que li pot oferir el tècnic Roberto Cejuela, que ha explicat que «a la Universitat d’Alacant reunim les condicions perfectes per a l’entrenament del triatló al costat del desenvolupament de la vida acadèmica dels esportistes».

Els pròxims objectius d’Alarza passen per aconseguir el podi de les Sèries Mundials de Triatló i per aconseguir una medalla en els Jocs Olímpics de Tòquio 2020. El calendari de competicions que disputarà el triatleta de Talavera s’iniciarà amb les Sèries Mundials de Triatló, que comencen el pròxim 10 de març a Abu Dhabi i finalitzen l’1 de setembre a Laussane. A Espanya disputarà la Copa del Rei, el Campionat d’Espanya de triatló i la final Protour amb la Universitat d’Alacant, on debutarà diumenge que ve disputant amb l’equip el Campionat de la Comunitat Valenciana de duatló per relleus.

El rector ha conversat amb Alarza durant un bon espai de temps, li ha donat la benvinguda i li ha desitjat «molts èxits, perquè a la UA els celebrarem juntament amb vosaltres». A més, ha comentat amb el triatleta el suport que la institució acadèmica dedica a l’esport i l’ha convidat a gaudir de «les instal·lacions, del clima i de la vida universitària a Alacant». Palomar s’ha referit a Alarza com «un vertader referent d’aquest esport» i l’ha instat a «ser un referent per als joves esportistes».

Alarza ha confessat que «he fitxat a Alacant per la suma de tot el que m’ofereix de cara a preparar Tòquio 2020. És una oportunitat venir ací amb Roberto (Cejuela) i amb tot l’equip de la UA. Ha sigut una grata sorpresa veure com està tot enfocat a aquest esport. És tot molt còmode i el clima, per a un esport d’exteriors com aquest, ens facilita molt les coses».

Per part seua, Cejuela ha manifestat que entrenar al de Talavera és «un repte professional». «És un honor entrenar un esportista de tanta qualitat i un gran repte intentar arribar i gaudir d’un campionat del món i d’uns Jocs Olímpics. Fernando té una gran capacitat tant física com mental i servirà d’inspiració a altres components de l’equip. Sempre està disposat a fer un esforç més en el treball diari», ha afegit.

Finalment, l’equip de triatló ha fet lliurament al rector d’una placa en senyal d’agraïment per l’esforç i el suport que fa la institució acadèmica cap a l’esport, en general, i més concretament, cap a l’esport del triatló.

1: El rector, entre Cejuela (a la dreta) i Alarza, al costat de membres de l’equip i tècnics de la UA

2: Moment de la recepció

3: Cejuela, en presència d’Alarza, lliura la placa de gratitud al rector