L'equip universitari d'handbol de la UA demostra la fortalesa del seu projecte amb un empat davant del Club Handbol Benidorm

El conjunt dirigit per José Julio Espina es manté invicte des que va iniciar la marxa malgrat enfrontar-se a equips d’elit

Integrat per estudiants de la UA que competeixen en els principals clubs de la província, aquesta selecció universitària afronta aconseguir el CADU

Imatges del partit entre l’equip d’handbol de la UA i el Club Handbol Benidorm /  AUTOR:  Pepe Martínez

Alacant. Dimarts, 29 de gener de 2019

L’equip masculí d’handbol és una de les apostes principals del Vicerectorat de Cultura, Esport i Llengües de la Universitat d’Alacant i una bona mostra d’això és el projecte que es va iniciar aquest estiu de la mà de José Julio Espina, tot un referent d’aquest esport, doctor en Ciències de l’Esport, professor i investigador en la institució acadèmica alacantina que s’ha fet càrrec del conjunt universitari. Ahir, dilluns 28 de gener, el conjunt d’Espina es va enfrontar en un amistós que va tenir lloc al pavelló del Campus de Sant Vicent del Raspeig al Club Handbol Benidorm, que milita en la lliga ASOBAL, i va aconseguir un més que meritori empat a 24 punts.

Aquest últim resultat s’uneix, a més, a altres victòries aconseguides contra conjunts d’elit com el Mare Nostrum Torrevella, el Balonmano Elche Vulcanizados Alberola o l’UCAM, fet que deixa entreveure que es tractaria d’un equip que, si es conformar com a club federat, seria un altre dels baluards de l’esport de la Universitat d’Alacant en les competicions federades.

De moment, l’objectiu que té és aconseguir el CADU (Campionat Autonòmic d’Esport Universitari). Per a això, ja ha disputat tres jornades i compta els seus partits per victòries. Davant de la UCV va guanyar per 44 a 20, davant de l’UJI va vèncer 37 a 24 i davant de la UPV el resultat va ser de 32 a 26 a favor. Falten dues jornades de competició, la pròxima davant de la UVEG, el 6 de febrer, l’última davant la UMH el 21 de febrer. Si es classifiquen, la final es disputarà el 5 de març.

El conjunt universitari, integrat per estudiants de la UA, quasi es podria presentar com una selecció de joves jugadors de la província que procedeixen de clubs emblemàtics com CD Agustinos i club Horneo Salesianos de Alicante, CB San Juan, CB Benidorm, CB Elda, CB Santa Pola; i fins i tot clubs de fora de la província com el CB Puerto de Sagunto o el CB Olomsot.