El MUA inaugura "Covers: Cultura, joventut i rebel·lia"

Un concert, jornades i un cicle de cinema completen la mostra

Alacant, 29 d'abril de 2013

La cultura, joventut i la rebel·lia dels anys 50 i 60 es donen cita en el MUA a partir de demà dimarts 30 d'abril amb la inauguració a les 13 h de l'exposició “Covers (1951-1964). Cultura, Joventut i Rebel·lia”, en la sala el Cub. La mostra la inaugurarà el vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística de la UA, Carles Cortés, acompanyat per Antonio Ariño, vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, i pels comissaris Justo Serna i Alejandro Lillo. L'exposició estarà oberta al públic fins al 27 de juliol.

La mostra analitza els orígens del malestar de la joventut nord-americana de les dècades dels anys 50 i 60 i de les manifestacions culturals que van sorgir alimentades per aquest sentiment. Les dues dècades van estar marcades per la guerra freda, per un creixement imparable del nivell de vida de les famílies que feien ostentació de prosperitat i benestar, però també per un sentiment de descontentament entre la joventut. Covers pretén mostrar l'origen d'aquesta rebel·lia, de les ganes de viure i de morir jove a través de seqüències de pel·lícules, portades de discos, cançons, fotografies i obres literàries.

El vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística continua apostant pel disseny d'activitats integrades i, en aquesta ocasió, ha programat unes jornades amb el mateix nom que abordaran temes com la cultura i consolidació del rock als EUA i Espanya, les noves formes de la indústria musical o el negoci de la indústria musical en el panorama actual. Les jornades se celebraran els dies 9 i 10 de maig en el MUA i comptaran amb la participació de músics, acadèmics i periodistes musicals.

També s'ha programat un concert de rock de tribut a la música nord-americana dels anys 50 i 60, amb rock & roll, soul i rythm & blues, a càrrec del grup Northern Lights, sota la direcció de Kiko Mora. El concert tindrà lloc el 10 de maig en el MUA, a les 20 h.

Completa l'àmplia proposta el cicle de cinema Els anys 50 en el cinema: Cultura i Rebel·lió, amb les projeccions de Salvatge, L'última pel·lícula i Pleasantville, els dies 7, 8 i 14 de maig, a les 17 h, en la sala polivalent del MUA amb entrada lliure.

Més informació sobre l’exposició Covers

Invitació inauguració

Programa de les Jornades

DIJOUS 9 DE MAIG

11:30-12:00 Recepció de participants

12:00-14:00 Conferència: El rock de la dècada del 50 als EUA. Igor Paskual (músic).

16:00-17:30 Conferència: “Nuevas formas de la industria musical”. Juan Ignacio Gallego (Universitat Carlos III de Madrid).

18:00-20:00 Taula redona: “El negoci de la indústria musical en el panorama actual”. Hi participen: Héctor Fouce (Universitat Complutense de Madrid), Juan Ignacio Gallego (U. Carlos III) i Pedro Ponce de León (Universitat d'Alacant).

DIVENDRES 10 DE MAIG

10:00-11:30 Conferència: “La consolidación del rock en España: del beat al rock urbano”. Eduardo Viñuela (Universitat d'Oviedo) i Fernán del Val (UNED, Madrid).

12:00-14:00 Taula redona: “La cultura del rock. Hi participen: Kiko Mora (Universitat d'Alacant), José M. Esteban (periodista musical i coordinador de la revista World 1 Music), Héctor Fouce (Universitat Complutense de Madrid), Eduardo Viñuela (Universitat d'Oviedo).

16:00-16:45 “El rock & roll en el cine norteamericano”. Teresa Frare (Universitat d'Extremadura).

16:45-17:45 “Una propuesta de estrategia de llanzamiento realizada sobre un grupo musical ficticio (Jaime Albero, Rosa González i Guiomar Soler, alumnes del Màster Comincrea UA).

18:00-19:30 Assemblea SIBE.

20:30-22:00 Concert: Un homenatge al rock & roll, el blues i el soul del 50 i 60. Grup: La Kamikaze Sound Express

ELS ANYS 50 EN EL CINEMA: CULTURA I REBEL·LIÓ

7 de maig: Salvatge (The Wild One).1953. Dir: Laszlo Benedek. Marlon Brando, Mary Murhpy

8 de maig: L'última pel·lícula (The Last Picture Xou).1971, Dir: Peter Bogdanovich. Jeff Bridges, Ben Johnson

14 de maig: Pleasantville. 1998 Dir: Gary Ross. Tobey Maguire, Jeff Daniels

Hora: 17.00 h. Lloc: sala polivalent MUA.

Entrada lliure, limitat l’aforament de la sala