L'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant commemora els 120 anys d'Aguas de Alicante

L’OFUA oferirà un concert benèfic a benefici de la Fundació Emplea el pròxim dilluns al Teatre Principal

Alacant. Divendres, 16 de novembre de 2018

Coorganitzat per Aguas, la Universitat d’Alacant, Hidraqua i l’Ajuntament d’Alacant, el concert serà al teatre Principal d’Alacant el 19 de novembre a un preu únic de 10 euros.

Tota la recaptació d’aquest concert, inclòs en la marca VEU Solidària de la UA, es destinarà a la Fundació Emplea, entitat sense ànim de lucre dedicada al desenvolupament de mètodes i projectes innovadors per a afavorir la plena inserció laboral en el mercat de treball de les persones en risc d’exclusió en l’àmbit de l’ocupació.

La Fundació Emplea treballa donant suport a altres entitats socials i empreses i genera projectes en xarxa que cerquen transferir innovació als seus agents i promoguen el desenvolupament d’una economia més social.

En concret, la finalitat d’aquesta recaptació serà destinada a un programa pilot que té com a objectiu ajudar en un dels grans reptes als quals les entitats socials s’han d’enfrontar: la necessitat de desenvolupar els seus models organitzacionals a uns més sostenibles i cada vegada menys dependents de les ajudes provinents de tercers.

Per a això, la fundació obrirà una convocatòria de participació en el qual les entitats socials de la província d’Alacant podran subscriure’s i presentar el seu projecte que haurà d’estar lligat a l’àmbit social, digital o mediambiental.

Martín Sanz, d’Hidraqua, destaca que «aquest concert solidari s’engloba dins de les accions en les quals Aguas de Alicante participa dins del programa previst amb motiu del seu 120 aniversari. Amb la col·laboració en aquest concert contribuïm al foment de la cultura del talent, l’educació i el coneixement alhora que donem suport a una iniciativa social, amb un aliat de primer ordre com és la Universitat d’Alacant».

El director de l’OFUA ha triat un repertori que inclou peces de El somni d’una nit d’estiu de Felix Mendelssohn; la Pavane de Gabriel Fauré; i algunes danses i melodies populars de Romania, del compositor hongarès Bela Bartók.

El punt fort dels concerts està constituït per la Simfonia número 40 en sol-menor, KV 550, de Wolfgang Amadeus Mozart, una obra enigmàtica que és una de les últimes tres simfonies del genial mestre.

L’OFUA és una agrupació musical de la qual Hidraqua és patrocinador anual, igual que la Diputació d’Alacant, la Fundació Manuel Peláez i el grup Vectalia.