El MUA inaugura l'exposició "Després de la fi de l'art" de Fernando Bañuls

La sala polivalent acull aquesta mostra de 13 obres realitzades en molt diverses tècniques fins al 5 de gener de 2019

Alacant. Divendres, 16 de novembre de 2018

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) va inaugurar ahir l’exposició «Després de la fi de l’art» de l’artista Fernando Bañuls, una mostra de quinze obres pictòriques fetes amb diferents tècniques que romandrà situada a la sala polivalent de la pinacoteca universitària fins al 5 de gener del 2019.

En aquesta col·lecció, Bañuls utilitza diferents formes d’expressió plàstica per a la construcció del relat. En concret, la història que construeixen les peces d’aquest relat «Després de la fi de l’art» «comença amb un exercici reflexiu, no exempt d’humor, sobre l’art en aquest moment posthistòric, sobre els límits del fet artístic i les seues condicions de possibilitat, una vegada la història de l’art ha assumit i escenificat la seua mort pròpia», explica Cristina Guirao, experta en art i autora dels textos divulgatius de la mostra.

En el mateix sentit, l’experta en art apunta que «Fernando Bañuls ens fa indagar en les condicions de possibilitat de l’art després de l’art, és un exercici reflexiu, valent i arriscat, que ens enfronta a l’abisme del buit postnarratiu, l’absència d’un gran paradigma que determine com han de ser les coses vistes. I l’interessant d’aquesta pirueta plasticoreflexiva que ens proposa l’artista és la immediatesa amb què comprenem que, després de la mort de l’art, ens queda molt passat per davant».

Concretament, la col·lecció que l’artista il·licità mostra al MUA està formada per un total de 13 obres, algunes formades per una sèrie d’elements, que abracen des de la pintura mixta a la serigrafia passant pel paper, l’acrílic, l’estampació digital o la pintura sobre fusta, a més de tècniques inusuals com el grafit o l’assemblatge.

Kunstreligion Transfiguracion

Imatges d'obres de Bañuls exposades: Kunstreligion i Transfiguración