La Seu Universitària de la Marina inaugura la mostra "Dones de la Transició"

Alacant, 10 d'abril de 2013

La Seu Universitària de la Marina (Benissa) inaugura demà dijous 11 d'abril a les 20.00h l'exposició “Dones de la Transició”. La mostra recull experiències, iniciatives i actuacions de dones durant la transició de la dictadura franquista i la seua aportació al règim democràtic actual, posant en relleu la importància de la seua participació i protagonisme en la consolidació de la democràcia actual.

"Dones de la Transició" és un dels primers resultats de caràcter divulgatiu i docent del projecte de recerca Fent Història: Gènere i Transició a Espanya, dut a terme conjuntament per l'Arxiu de la Democràcia, el MUA, el Centre d'Estudis sobre la Dona i el Taller d'Imatge de la Fundació General de la Universitat d'Alacant. Aquest projecte de recerca, finançat pel MICINN, té com a objectiu enfortir una memòria col·lectiva cívica i democràtica en la qual les dones no siguen absents. Recuperar les experiències de les dones que van viure la Transició espanyola permet integrar, a través de les veus oblidades, altres perspectives que condueixen a un millor coneixement del nostre passat immediat i de la nostra realitat actual.

El grup de recerca està integrat per les professores Nieves Montesinos Sánchez, Mar Esquembre Valdés, Helena Establier Pérez, Carmen Aragoneses Viejo i Mónica Moreno Seco, i compta amb la col·laboració tècnica de Mariló Berenguer Ros, integrant del Taller d'Imatge (FGUA), responsable de la realització de l'audiovisual que forma part de l'exposició.

La mostra estarà oberta al públic fins al 3 maig.