La UA ofereix per primera vegada les beques UA-USAC per a cursar programes d'estiu en onze països de tot el món

El termini de sol·licitud s'obri demà i finalitzarà el 22 de març

Logo_UA   Logo_USAC

Alacant, 12 de març de 2013

El Vicerectorat de Relacions Internacionals de la UA ha convocat la I Edició de Beques per a programes d'estiu al costat del Consorci USAC, beques que ofereixen a l'alumnat de la UA la possibilitat de participar en programes d'estiu d'aquest Consorci en onze països de tot el món, junt amb estudiants nord-americans.

Els cursos tindran lloc els pròxims mesos de juny i juliol de 2013 amb una durada opcional de tres, quatre o cinc setmanes amb diverses àrees temàtiques. Anglaterra, Irlanda, Alemanya, França, República Txeca i Itàlia conformen l'oferta de països europeus, als quals se sumen altres destinacions fora d'Europa de creixent interès com Tailàndia (Chiang Mai), Índia (Bangalore), Xina (Xangai i Chengdu), Ghana (Accra) i Brasil (Florianópolis).

Segons afirma José Ramón Belda, director del Secretariat de Mobilitat Internacional de la UA, "els estudiants de la UA podran viure una experiència irrepetible gràcies a aquest acord UA-USAC", ja que aquestes beques cobreixen el cost dels cursos (superior a 1.500 euros) i a més inclouen una borsa de 1.250 euros per a allotjament i manutenció durant el període d'estada de cada alumne becat. A més, el Consorci USAC cobreix l'assegurança mèdica i ofereix a l'estudiant orientació, assessorament i suport logístic (cerca d'allotjament, tramitació de visats, assistència telefònica 24 hores durant l'estada en el programa d'estiu, etc.).

El termini per a presentar les sol·licituds comença demà dimecres 13 i finalitzarà el 22 de març. Podrà optar a aquestes beques l'alumnat oficial de la UA que acredite un nivell mínim de B1 en anglès. S'adjudicaran en total 4 beques, una per estudiant de cada àrea de coneixement: Arts i Humanitats; Ciències i Ciències de la Salut; Econòmiques i Dret, i titulacions tècniques.

La majoria dels cursos oferits s'impartiran en anglès, amb alguna excepció que tindrà l'idioma del país de destinació com a llengua vehicular.

Més informació:

International Summer Program (www.isp.ua.es -apartat 'application/fees') i en http://sri.ua.es/es/movilidad/ - apartat 'Altres Convocatòries - Beques UA-USAC').

Acord UA- USAC

Després de diverses reunions mantingudes durant els últims tres mesos entre el vicerector de Relacions Internacionals, Juan Llopis, el director del Secretariat de Mobilitat, Jose R. Belda, i el director d'USAC a Alacant, Luis Fernández, les dues institucions han signat un nou acord de col·laboració. Amb aquest acord, estudiants nord-americans continuaran participant en classes i activitats de la UA com ho han fet fins ara i, a més, s'hi incorpora una nova línia de col·laboració UA-USAC mitjançant la convocatòria d'aquestes beques d'estiu per a alumnat de la UA.

USAC (University Study Abroad Consortium) és un consorci públic, sense ànim de lucre, format per 33 universitats nord-americanes que actualment compta amb 41 programes en 26 països. En els 30 anys d'història, USAC ha acollit estudiants de més de 700 universitats de tot el món. El programa d'Alacant es va establir el 2001 i en aquests anys ha mantingut una fructífera relació amb la Universitat d'Alacant.

Comenta aquesta notícia en Facebook o en Twitter