La UA i l'Ajuntament de Villena organitzaran un Certamen d'activació sociocultural del centre històric de Villena

En el programa hi haurà tallers pràctics, ponències i visites

Conv_Villena1

Conv_Villena2

Alacant, 25 de març de 2013

L'alcalde de l'Ajuntament de Villena, Francisco Javier Esquembre; el vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística de la UA, Carles Cortés; la directora de la Fundació General de la UA, Lucía Gomis; i Eduardo José Solaz, gerent d'UTE, han ratificat aquest matí una acord de col·laboració amb el qual posaran en marxa el Certamen d'activació sociocultural del centre històric de Villena (Casc-ch). La trobada, que ha tingut lloc en el campus universitari, ha comptat amb l'assistència de Carmen Marimón, directora del Secretariat de Seus Universitàries, i Antonio Martínez Puche, coordinador de la Seu Universitària de Villena, entre altres membres del consistori de Villena i la Fundació General.

Amb aquesta iniciativa les institucions signatàries pretenen reactivar i rehabilitar l'entorn protegit del centre històric de Villena durant els 10 dies de durada del certamen.

El conveni preveu que el Casc-ch estiga format per tallers pràctics, ponències teòriques i visites, als quals assistirà un equip interdisciplinari d'estudiants i joves professionals durant l'estiu de 2013. Els tallers pràctics sobre art i construcció preveuen petites actuacions arquitectòniques i intervencions artístiques, patrimonials o socioculturals per a estudiar, donar solució i pal·liar algunes mancances que hi ha en el centre històric de Villena.
Les ponències tractaran temes i exemples concrets de la rehabilitació de centres històrics i les visites mostraran in situ als participants les característiques i els valors de l'entorn tradicional.

Després de la signatura del conveni, el vicerector Carles Cortés ha destacat “la importància d'aquesta col·laboració institucional en benefici del patrimoni historicoartístic del nucli urbà de Villena”, a la qual cosa l'alcalde villener ha afegit que “millorarà la qualitat de vida de les persones que viuen en aquesta zona”.

Per a l'organització del certamen s'han nomenat comitès d'honor i assessors científics i executius encarregats de perfilar el programa d'activitats, la promoció d'aquestes, la matriculació i la logística, entre altres qüestions.