La UA lamenta la defunció d'Arcadi Blasco i enalteix la seua qualitat artística i humana

El rector de la UA destaca la col·laboració que va unir a l'artista amb la UA

Alacant, 15 de març de 2013

El rector de la UA, Manuel Palomar, ha lamentat aquest divendres la defunció d'Arcadi Blasco i ha subratllat la trajectòria d'aquest gran artista que sempre ha mantingut una estreta col·laboració amb la Universitat d'Alacant, on ha deixat una profunda petjada.

Després de conèixer la notícia de la seua defunció, Manuel Palomar ha destacat la qualitat humana i artística de Blasco, íntimament lligat a la Universitat d'Alacant i al seu Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) que custodia en dipòsit tota la seua obra fins que estiga llest el museu en la seua localitat natal, Mutxamel.

En aquest sentit, el rector ha volgut ressaltar també el vessant humà i social de l'artista alacantí. Des del seu punt de vista, Arcadi Blasco ha sigut una persona bolcada amb el teixit social i cultural del nostre entorn, amb un lúcid compromís cívic en defensa de la cultura i amb una gran vocació per la docència i pel diàleg amb la societat.

Aquests i altres mèrits, ha recordat, van ser reconeguts en 2005 per la Universitat d'Alacant, que li va concedir el Premi Maisonnave en defensa dels valors cívics i de la seua defensa de la cultura i de l'educació.