Cajamar patrocina un cicle de concerts solidaris de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant

Cajamar1

Cajamar2

Manuel Palomar i Raúl Lafuente durant la signatura del conveni   Un moment de la reunió mantinguda en el despatx rectoral de la Universitat d'Alacant

Alacant, 27 de febrer de 2013

Amb l'objectiu de promocionar actuacions culturals amb finalitats solidàries, Cajamar Caja Rural, a través de la Fundació Ruralcaja Alacant, i la Universitat d'Alacant, a través de la Fundació General, han signat un conveni de col·laboració per a promocionar un cicle de concerts de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant (OFUA) que se celebrarà en els mesos d'abril i maig. A la signatura protocol·lària, que ha tingut lloc en el despatx rectoral, han assistit el rector de la UA, Manuel Palomar; el president de la Fundació Ruralcaja Alacant, Raúl Lafuente i la directora de la Fundació General de la Universitat d'Alacant, Lucía Gomis. A més, hi han assistit el director de Negoci de Cajamar en la Direcció Territorial d'Alacant, Rafael Morata; el director del Secretariat de Promoció Cultural i Lingüística, Josep Ochoa, i una representació del patronat de la Fundació Ruralcaja Alacant.

Raúl Lafuente ha recordat que la relació entre la UA i la Fundació que presideix es remunta al 2004 i s'ha materialitzat en diferents accions de caràcter científic, investigador i cultural. En aquesta ocasió, segons ha apuntat Lafuente, se sumen al viatge conjunt de la Fundació Manuel Peláez, mecenes tradicional de la formació musical universitària, a qui mou el mateix interès que els nous patrocinadors per "recolzar la labor desenvolupada per aquestes organitzacions i difondre el treball dels 50 joves músics que componen l'OFUA".

El director del Secretariat de Promoció Cultural ha informat que en total es faran quatre concerts, dos dels quals tindran caràcter benèfic i els fons recaptats aniran destinats a recolzar la labor de dues organitzacions sense ànim de lucre. Tant el programa com les dates i els auditoris estan acabant de perfilar-se junt amb el director de l'Orquestra i els responsables tècnics del Vicerectorat competent.

Per la seua banda, el rector ha agraït el suport de la Fundació Ruralcaja Alacant a "la nostra jove però consolidada orquestra, que simbolitza l'excel·lent tradició musical de la nostra província". Palomar ha recordat el caràcter filantròpic que s'ha estat donant a les actuacions de l'OFUA, la recaptació de la qual ha anat destinada a diferents associacions i organitzacions no governamentals com Cáritas, Projecte Home, Associació contra el Parkinson o la lluita contra l'epilèpsia.

Temes relacionats:

Cajamar3
D'esquerra a dreta: Josep Ochoa, director del Secretariat de Promoció Cultural i Lingüística de la UA; Rafael Morata, director de Negoci de Cajamar a Alacant; Francisco Figuerola, patró de la Fundació Ruralcaja Alacant; Lucía Gomis, directora general de la Fundació General de la Universitat d'Alacant; Raúl Lafuente, president de la Fundació Ruralcaja Alacant; Manuel Palomar, rector de la UA; Andrés Martínez, patró de la Fundació Ruralcaja Alacant i Ignacio López de Zamora, director de la Fundació Ruralcaja Alacant.