El MUA acull l'exposició "El bisturí en la línia" de l'arquitecte Alberto Campo Baeza

L’arquitecte val·lisoletà presenta demà els seus dibuixos en el marc de la celebració del XVII Congrés Internacional EGA que té lloc a la UA

Cartel_Bisturi_lineaAlacant. Dimarts, 29 de maig de 2018

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) inaugura demà dimecres, a les 20.30 hores, l’exposició «El bisturí en la línia. Precisió i mesura en el dibuix i el pensament arquitectònics d’Alberto Campo Baeza». La mostra, instal·lada a la sala El Cub del MUA, exhibeix l’arquitectura d’aquest arquitecte val·lisoletà a través dels seus dibuixos d’ideació en el marc de la celebració del XVII Congrés Internacional EGA, que té lloc aquests dies a la Universitat d’Alacant. L’exposició es mantindrà oberta al públic fins al 6 de juny.

L’exposició pretén mostrar quin és el pensament gràfic d’Alberto Campo Baeza i posar en valor el paper del dibuix en el procés íntim d’ideació de l’arquitectura. Simultàniament mira de relacionar aquest procés creatiu amb una taxonomia conceptual transversal a la seua producció independentment de la cronologia o de la tipologia edificatòria. Aquesta organització vertebra l’estructura de l’exposició a manera de dissecció de la seua obra a partir de les estratègies projectuals més recurrents. D’aquestes cal destacar les seues «idees construïdes», que no són sinó temes amb variacions sobre tipus i arquetips de l’arquitectura, la disciplina més antiga de la humanitat civilitzada que, en la seua història mil·lenària, no pot deixar de mirar enrere per a conèixer-se, reconèixer-se i redefinir-se en la seua evolució contínua.

ACampo_BaezaAlberto Campo Baeza (Valladolid, 1946), arquitecte reconegut internacionalment, és catedràtic de projectes de l’Escola d’Arquitectura de Madrid (ETSAM). Les seues obres han sigut àmpliament publicades i premiades. Algunes d’aquestes obres són: les cases Turégano, de Blas, Gaspar, Asencio Guerrero, Rufo, Moliner, Olnick Spanu, Cala o la Casa del Infinito. També edificis públics com el Centre BIT a Inca, Mallorca, l’espai públic Entre Catedrales, a Cadis, la seu de la Caja de Ahorros de Granada i el Museu de la Memòria d’Andalusia, una guarderia per a Benetton a Venècia, o la Seu de la Regió, Govern de Castella i Lleó, a Zamora. Ha impartits classes en diferents universitats: ETH, a Zuric i EPFL, a Lausana; Universitat de Pennsilvània, a Filadèlfia; Universitat Estatal de Kansas; Universitat CUA, a Washington; L’École d’Architecture, a Tournai. El 2017 va ser nomenat Clarkson Chair in Architecture per la Universitat de Buffalo. Ha rebut premis com la Medalla d’Or Heinrich Tessenow (2013), el Premi Arnold W. Brunner Memorial (Acadèmia Americana d’Arts i Lletres), el Premi Internacional d’Arquitectura en Pedra (Verona) i la International Fellowship 2014 (RIBA). El 2014 va ser elegit membre de ple dret de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando, a Espanya. El 2015 va ser guardonat amb el BigMat a Berlín i el Premi Internacional d’Arquitectura Espanyola (PAEI 2015), i va guanyar el primer premi ex aequo per a construir el nou Louvre. El 2018 ha sigut guardonat amb el Premi Piranesi per l’Accademia Adrianea di Architettura di Roma.