El MUA commemora el Dia Internacional dels Museus (DIM 2018)

Tallers, gimcanes, animacions, intervencions espacials, murals, visites guiades, l’acció solidària “Tecnologia lliure de conflicte” de l’ONG ALBOAN i el concert de The Liverpool Band, protagonitzen la commemoració del Dia dels Museus al MUA

Dia_museos_val

Alacant. Dimecres, 16 de maig de 2018

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) s’uneix a la commemoració del Dia Internacional dels Museus (DIM 2018) amb diverses activitats ludicoeducatives dissenyades des de l’Àrea Didàctica del MUA i la Facultat d’Educació, que es desenvoluparan del 18 al 20 de maig.

El tema proposat per a enguany pel Consell Internacional de Museus (ICOM) és: “Museus hiperconnectats: Enfocaments nous, públics nous”.

Seguint aquest camí, el MUA s’uneix a la commemoració amb un programa d’activitats atractiu i ampli, que començarà el divendres 18 de maig amb la “Festa DIM. Diversió en Família” (de 17 a 20 hores), cinc propostes molt variades que inclouen: Tiralínies. Intervenció espacial, activitat en la qual el MUA rebrà els visitants amb una instal·lació en el passadís d’entrada, perquè totes les persones que vulguen puguen completar-la; Xarxes. Creació col·lectiva, les vidrieres de l’Àgora es convertiran en un gran mural; Curt-circuit. Jocs d’animació, proposta que es desenvoluparà al pati del museu, on es muntarà un circuit en què caldrà superar diferents proves; Uneix-te a un museu de bogeria. Gimcana, activitat dirigida a superar proves, que permetrà recórrer algunes sales del museu a la recerca dels materials necessaris per a reproduir una obra robada, i Connectats en un món global. Acció solidària, proposta que permetrà prendre consciència de l’origen dels productes que consumim, la situació de les persones que els produeixen i les repercussions que tenen per al medi ambient. A més, els assistents podran participar amb el projecte “Tecnologia lliure de conflicte” de l’ONG ALBOAN, mitjançant el lliurament dels seus mòbils vells.

El dissabte 19 de maig (de 10 a 11 i de 18 a 19 hores) es farà un recorregut per les exposicions d’art contemporani i d’arqueologia del MUA. El taller “Paisatges connectats” (d’11 a 12:30 hores) serà la segona activitat per a aquest dia, que consistirà en una proposta artística vinculada a l’exposició col·lectiva d’art contemporani EAC XVIII. Pintura, dibuix, color, paisatge i collage seran els ingredients d’aquesta activitat. I a les 20:30 hores, es podrà gaudir del concert protagonitzat per The Liverpool Band. Tribut a The Beatles.

El Diumenge 20 de maig, el MUA tancarà aquesta commemoració amb el taller “Creant el nostre espai de sucre” (d’11 a 12:30 hores), a càrrec de l’artista Bibiana Soledad que tractarà el concepte d’instal·lació cooperativa a partir d’un ingredient molt dolç.

Les activitats de dissabte i diumenge requereixen inscripció prèvia a través del formulari on-line.

Programa complet