La Marató d'Ocupació i Autoocupació de la Universitat d'Alacant celebra la seua XX edició el pròxim dimecres 16 de maig

La fira universitària comptarà amb 57 estands d’empreses, associacions i serveis de la UA, a més de conferències i activitats com un Triatló d’Emprenedoria i Innovació Social amb dos mil euros en premis

Es podrà visitar des de les 9 del matí fins a les 18 hores als baixos de la Biblioteca General de la UA

Maraton_ocupació

Alacant. Dilluns, 14 de maig de 2018

Els baixos de la Biblioteca General de la Universitat d’Alacant acullen aquest dimecres la XX Edició de la Fira d’Ocupació i Autoocupació Universitària, «Marató d’ocupació i autoocupació», un fòrum pensat per a afavorir el contacte entre empreses, institucions i organitzacions públiques i privades amb estudiants i titulats de la Universitat d'Alacant aportant-los possibilitats d'ocupació i pràctiques acadèmiques externes, així com informació, il·lusió i recursos per a la seua incorporació al món laboral empresarial per compte d’altri o per compte propi guiant-los en el camí de l´autoocupació.

La «Marató d’ocupació i autoocupació» consisteix en l’exposició presencial i directa d’empreses d’àmbit nacional en un fòrum articulat en estands on estudiants i titulats poden establir contacte amb les empreses que necessiten personal qualificat i amb organismes dedicats a l’assessorament en matèria d’ocupació i autoocupació. Constitueix un marc idoni per a la difusió d’oportunitats, corroborat amb propostes d’ocupació, pràctiques i projectes d’autoocupació.

Per a aquesta XX Edició de la Marató d’Ocupació i Autoocupació que organitza el Gabinet d’Iniciatives per a l’Ocupació (GIPE) han confirmat la participació 32 empreses, 13 associacions i 13 serveis de la Universitat d’Alacant, on els assistents podran trobar informació sobre els requisits per a sol·licitar un treball o les necessitats de les diferents empreses, les possibilitats d’autoocupació o de continuar formant-se.

El fòrum, que obrirà les portes a les 9 del matí, es desenvoluparà al llarg de tot el dia i acabarà a les 18 hores. Entre les diferents activitats programades, hi haurà conferències sobre les «Oportunitats d’ocupació i autoocupació» a les 12 hores a l’aula multimèdia i sobre els «Ingredients necessaris per a ser un treballador social extraordinari», a les 13 hores a la mateixa sala.

Activitats

Durant la Marató se celebrarà un Triatló d’Emprenedoria Innovació Social, amb dos premis de mil euros cadascun al millor projecte d’innovació social i al millor projecte d’emprenedoria social, concedits tots dos pel Vicerectorat d’Estudiants i Ocupació. Els assistents també tindran l’oportunitat de participar en una activitat lúdica, de reptes i desafiaments, «Everis fuga room», una habitació plena d'enigmes i complicades endevinalles de la qual només hi ha una manera d'escapar: resoldre'ls tots.

A més, al llarg del matí, diferents empreses faran presentacions més detallades per als interessats a participar en processos de selecció.