Comencen els Concerts de Primavera de l'OFUA

L’Orquestra Filharmònica de la UA actuarà demà divendres 23 de març a la Vila Joiosa, el dissabte 24 a l’ADDA i el diumenge 25 a Crevillent

En aquesta nova edició de Concerts de Primavera, Tobias Gossmann, director de l’OFUA, tindrà la participació especial dels solistes Magdalena Myrczik (marimba) i Adrián Beneyto (trompeta) formats en el Conservatori Superior de Música Oscar Esplá d’Alacant

CONCIERTOS_Primavera_OFUA1

Alacant. Dijous, 22 de març de 2018

L’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant (OFUA) inicia un any més el cicle de Concerts de Primavera sota la direcció de Tobias Gossmann, que, en aquesta ocasió, estarà integrat per tres actuacions a la Vila Joiosa, Alacant i Crevillent i, que té el suport dels patrocinadors anuals: Fundació Manuel Peláez, Vectalia i Hidraqua i, el patrocini específic de la Fundació Cajamar.

El cicle, començarà demà divendres 23 de març al Teatre Auditori de la Vila Joiosa, a les 20 hores, en col·laboració amb l’Ajuntament de la Vila (entrades a 2 euros i 0’75 euros reduïda); el dissabte 24 de març l’OFUA actuarà a l’Auditori de la Diputació (ADDA) a les 20 hores, amb un concert benèfic patrocinat de forma específica per la Fundació Manuel Peláez i Fundació Cajamar a favor de la Fundació Noray Proyecto Hombre Alacant, entitat a la qual anirà destinada la recaptació del concert. El preu/donatiu de l’entrada és de 15 euros, i s’ha habilitat una fila zero per a aquells que no hi puguen assistir, però que vulguen fer-hi una aportació solidària.

El programa acabarà el diumenge 25 de març a Crevillent, concretament a l’església de Nuestra Señora de Belén, a les 20 hores i amb entrada lliure. Aquesta actuació, organitzada per la Federació de Confraries i Germandats de Setmana Santa de Crevillent, té el patrocini de l’Excma. Diputació d’Alacant.

Amb aquesta nova edició de Concerts de Primavera, l’OFUA continua amb la seua tasca de descobrir i promocionar joves talents a la ciutat d’Alacant i, en aquesta ocasió, ho fa amb la participació dels solistes Magdalena Myrczik (marimba) i Adrián Beneyto (trompeta) formats al Conservatori Superior de Música Oscar Esplá d’Alacant.

El programa musical triat per a enguany, com explica Tobias Gossmann, es divideix en dues parts. En la primera part, el públic podrà gaudir d’un concert per a marimba, trompeta i orquestra de corda, una formació poc habitual, de la compositora polonesa Anna Ignatowicz-Glinska (1968) que tindrà la interpretació dels solistes Magdalena Myrczik (marimba) i Adrián Beneyto (trompeta). En la segona part del concert s’interpretarà la Simfonia Núm. 8 en Do Major, coneguda com "La Gran", l’última simfonia que va escriure Franz Schubert. “Encara que durant la vida de Schubert la simfonia ni tan sols es va estrenar, avui dia està considerada com una de les obres més rellevants en tota la història de la música” assegura el director de l’OFUA i afig que “per a l’OFUA és un gran repte estudiar i presentar aquesta simfonia al públic per la dificultat i la gran envergadura que té. Els músics de l’orquestra tindran una trobada amb una obra mestra d’exigències instrumentals grans amb la qual aprendran la interpretació de l’estil clàssic – romàntic”.

MAGDALENA_MARIMBA

Magdalena Myrczik, nascuda de Polònia, es va graduar l’any 2017 a la Universitat Karol Lipinski, i va obtenir el títol de màster en Música. L’any 2017 va començar a estudiar el segon màster universitari al Conservatori Superior de Música Oscar Esplá d’Alacant. Al llarg dels anys, Magdalena ha participat en nombrosos concursos i ha obtingut diversos premis, entre els quals destaquen; primer premi en el concurs DrumFest a Polònia (2010), segon premi en l’International Marimba Festiva Competition a Bamberg (2014), segon premi en el Concurs d’Interpretació de Coix (2018). I juntament amb la flautista Kalina Majewska va aconseguir el primer premi en l’American Protege Competition (2016) i va obtenir l’oportunitat de tocar al Carnegie Hall a Nova York. També ha sigut integrant de diverses orquestres, i ha arribat a tocar al Japó, la Xina i diversos països d’Europa. L’any 2015 va gravar el primer disc amb el grup Classic Marimba Trio.

Adrian_Beneyto

Adrián Beneyto, va nàixer a Agost, on inicia els estudis musicals a l’escola del Centre Artístic Cultural “Verge de la Pau” amb el professor Manuel Castelló. Acaba els estudis al Conservatori Superior de Música Oscar Esplá d’Alacant amb els professors Pepe Pastor i Miguel Ángel García. Paral·lelament, des del 2011, estudia a la Brass Academy Alacant en la càtedra de trompeta, amb el professor titular Rudi Korp i l’assistent José Manuel Escobar. Ha sigut membre de diverses formacions orquestrals com l’OFUA entre els anys 2012 i 2016, Orquestra Simfònica Freixenet i la Sinfonietta de l’Escola Superior de Música Reina Sofia.