Photoalicante presenta en el MUA la exposición "Monólogo sobre Chernobyl" de Raúl Moreno

Alacant. Dimecres, 14 de març de 2018

Com parlar dels oblidats de Txernòbil? Com fotografiar la radiació que no es veu, però mata a poc a poc? Com fotografiar el lloc més contaminat del planeta? Trenta-un anys després d'aquest brutal desastre nuclear, Raúl Moreno, fotògraf apassionat per donar veu als oblidats, ho aconsegueix amb la seua càmera en «Monòleg sobre Txernòbil», treball que es podrà veure en el marc de la inauguració de Photoalicante, demà 15 de març, a les 20 hores, a la sala polivalent del Museu de la Universitat d'Alacant (MUA). La mostra es podrà visitar fins al 15 d'abril.

Les fotografies que Moreno realitza per a «Monòleg sobre Txernòbil» van més enllà de la destrucció i la desolació i, encara que inclouen fotos com la sénia de Pripyat (símbol dels efectes del desastre nuclear) del bosc roig o de les nines abandonades al terra de les escoles soviètiques evacuades, interactua amb les persones que encara habiten en aquesta zona «infernal».

Així, els grans protagonistes de «Monòleg sobre Txernòbil» són retrats del desastre en primera persona, retrats que parlen de l'horror des de la quotidianitat. Els habitants d'aquesta zona maleïda, els seus aliments enverinats i la seua vida quotidiana.

Com a part de la col·laboració entre la UA i Photoalicante, el MUA també ha programat per a demà dijous, a les 18.30 hores, la conferencia «Redes sociales ¿Por qué las necesitamos?» A més del taller Xarxes Socials per a Fotògrafs, a càrrec de Pollobarba, activitat que s'imparteix entre avui i demà. Pollobarba (Madrid, 1976) és llicenciat en Publicitat i màster Internacional de Fotografia d'EFTI, membre fundador de fotoDios i Community Manager del Diario Indultado, entre altres.

Raúl Moreno

Després d'haver treballat durant anys en diversos mitjans de comunicació com a fotoperiodista, va prendre la decisió de donar un gir a la seua vida laboral i personal desenvolupant principalment projectes d'àmbit humà i mediambiental. Els seus reportatges el porten a llocs com Islàndia, Groenlàndia, Uzbekistan, Mongòlia, Bielorússia i Ucraïna. Fotògraf independent, els seus treballs són publicats en mitjans nacionals i internacionals. Moreno ha sigut menció d'honor en els Siena International Photo Adwars (Itàlia 2017). Tercer premi en els POY Latam (categoria Medi Ambient 2017). Finalista Photon Festival Premio Quinua Real (València 2017). Guanyador de beca DKV del Seminari de fotografia i periodisme d'Albarrasí 2016. Finalista en Festival of Ethical Photography (Lodi, Itàlia 2016). Guanyador de la Beca Photon Festival 2016. Premiat en el Bilbao Mendi Film Festival 2014 per la fotografia del curt documental Alps Travelogue. Finalista en Photon Festival 2013. Finalista per a la beca de fotografia i periodisme d'Albarrasí el 2011, i actualment es troba immers en diferents projectes fotogràfics.