El MUA presenta l'exposició "Spatia sacra: art i arquitectura religiosa a Alacant, 1953-1979"

L’exposició aplega l’arquitectura i el disseny del patrimoni sacre alacantí més important construït entre els anys 50 i 70

Alacant. Dimecres, 14 de març de 2018

L’exposició «Spatia sacra: art i arquitectura religiosa, Alacant 1953-1979» s’inaugurarà demà dijous, 15 de març, al Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) a les 12 hores, mostra en la qual es fa un recorregut per les obres d’arquitectes que van des de Juan Antonio García-Solera a Miguel López. L’exposició es podrà visitar fins al 24 d’abril a la sala El Cub del MUA.

Aquest treball, organitzat per l’àrea de Composició Arquitectònica del Departament d’Expressió Gràfica, Composició i Projectes de la UA, inclou material dels estudiants de l’assignatura de 5è, CA6 dels últims tres cursos. Un recorregut expositiu en què els avanços científics, la renovació de l’art o la fe es plasmen en la selecció de vint-i-dues esglésies d’una desena d’arquitectes. Llum, tensió i matèria per a condensar la sacralitat del patrimoni modern alacantí.

«Parròquies i capelles en pobles, barris i col·legis… L’estat va apostar pels tres sectors econòmics en els quals també va estar present l’església. I així, l’arquitectura dels centres parroquials protagonitzaria els pobles de l’Institut Nacional de Colonització (1945-60), els temples serien peces clau als barris nous (1955-70) i els espais sacres poblarien els enclavaments turístics (1965-80). S’hi sumen les capelles dels centres educatius privats, ben equipats, en mans dels ordes religiosos.»

La mostra comença pels poblats de colonització, continua pels temples i capelles d’arquitectes clau del moviment modern, com M. López González, J.A. García Solera i F. Muñoz Llorens, i es tanca amb naus vinculades a barris i col·legis, i també a localitats turístiques.