El MUA inaugura "Mulier, Mulieris" 2018

El jurat ha seleccionat 15 propostes artístiques internacionals entre les més de dues-centes rebudes en aquesta XII edició

Alacant. Dimecres 7 de març de 2018

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) commemora el Dia Internacional de les Dones amb la inauguració de l’exposició “Mulier, Mulieris”, una mostra que té la col·laboració de la Unitat d’Igualtat de la UA i que inclou els treballs seleccionats en la convocatòria d’Arts Visuals del mateix nom. “Mulier, Mulieris” arriba enguany a la seua XII edició i s’emmarca dins del conjunt d’activitats que la Universitat d’Alacant duu a terme per a sensibilitzar la comunitat universitària i la ciutadania en matèria d’igualtat de gènere.

La inauguració tindrà lloc el pròxim divendres 9 de març a les 19 hores, a la sala Sempere del MUA, i romandrà oberta al públic fins al 15 de juliol. La mostra d’enguany està integrada per 15 propostes artístiques seleccionades pel jurat de la convocatòria entre els aproximadament 200 projectes rebuts en aquesta edició. Les quinze propostes exposades han sigut fetes per 17 artistes d’Espanya, Colòmbia, Armènia i Perú. Els treballs, creats per dones i homes artistes de diferents generacions, garanteixen una visió diversa i multidisciplinària de l’art implicat en la construcció de nous imaginaris femenins, en la recuperació de la memòria històrica de les dones i en la visibilització dels obstacles que és necessari superar.

A través del vídeo, la fotografia, la pintura o l’escultura, les creacions tracten temes que van des de la investigació al voltant de la misogínia o el qüestionament de convencionalismes i mandats socials imposats a les dones, a la reivindicació de les lluites femenines, l’alliberament sexual, la denúncia de pràctiques opressives o el rebuig a la violència de gènere.

Els artistes seleccionats pel jurat de la Convocatòria 2018 han sigut: Alissia; DeAlbacete; Alexandra García Pascual; Isabel Gómez; Juan F. Navarro; Eva Martí; Consuelo Martínez; Concha M. Montalvo; Rosa Neutro / Rosendo Cid; Carmen Oliver; Alicia Palacios-Ferri; Gema Polanco; Araks Sahakyan; Pilar Talavera / Sandra Lozano; i Lisette Urquijo.

La Convocatòria d’Arts Visuals “Mulier, Mulieris”

El 8 de març, Dia Internacional de les Dones, és un bon moment per a fer balanç sobre els èixts obtinguts en matèria d’igualtat de gènere, però també per a evidenciar tot el treball que queda per fer. En aquest sentit, la Convocatòria d’Arts Visuals “Mulier, Mulieris”, que organitza des de l’any 2007 el Museu de la Universitat d’Alacant, visibilitzar alguns d’aquests avanços i desafiaments a través de projectes dedicats a la creació artística des de la perspectiva de gènere.