Comença el Cicle de Concerts de Nadal de l'OFUA dirigit per Tobias Gossmann

El Cicle consta de quatre actuacions al Teatro Circo d’Albacete, la Casa de la Cultura de l’Alfàs del Pi, l’ADDA (a benefici de Càritas) i el Centre Comercial Gran Via

CartellOfua_Nadal2017Alacant. Dimarts, 12 de desembre de 2017

L’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant (OFUA) comença demà el seu tradicional cicle d’actuacions nadalenques, un cicle que, en aquesta edició, inclou un total de quatre concerts amb direcció, per primera vegada, del director alemany Tobias Gossmann. El cicle nadalenc té el patrocini de la Fundació Manuel Peláez, Grup Vectalia, Hidraqua, com a patrocinadors anuals de l’OFUA i amb el patrocini específic de Centre Comercial Gran Via, Rotary Club Alacant, Rotary Club Alacant Port, Diputació d’Alacant, Fundació de la Comunitat Valenciana Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA).

La primera actuació tindrà lloc demà dimecres 13 de desembre al Teatro Circo d’Albacete a les 21 hores i amb entrada lliure. Aquest concert té el patrocini específic de Grup Vectalia, també patrocinador anual de l’OFUA. L’endemà, dijous 14 de desembre a les 20 hores, l’OFUA oferirà el seu concert nadalenc a la Casa de la Cultura de l’Alfàs del Pi, també amb entrada lliure limitada a la capacitat de la sala. El divendres 15 arribarà el moment del Concert de Nadal Rotary-UA, un concert solidari a benefici de Càritas que enguany arriba a la sisena edició. La cita serà a les 20 hores a l’ADDA. Les entrades/donatiu per a aquest concert de l’OFUA tenen un preu/donatiu de 15 euros i ja es poden adquirir en www.instanticket.es (també s’ha habilitat Fila 0), en qualsevol dels dos clubs rotaris i una hora abans en la taquilla del mateix auditori.

Les actuacions de l’OFUA finalitzaran el dissabte 16 de desembre al Centre Comercial Gran Via a les 12 hores, amb entrada lliure limitada a la capacitat del recinte.

Programa:

George Bizet (L'Arlesienne Suite No.1)

Edvard Grieg (Peer Gynt Suite No.1)

Johannes Brahms (Danses Hongareses No. 1, 5 i 6)

Johann Strauss (Marxa Egípcia (Ägyptischer Marsch)

Josef Strauss (Festa del Foc, Polka (Feuerfest)

Johann Strauss (Marxa Russa, Fantasia (Russische Marschfantasie) Al bell Danubi blau, Vals (An der schönen, blauen Donau)

Tobias_Gossmann1Tobias Gossmann

Siegen (Alemanya). Va cursar els estudis professionals a la University of Music and Performing Arts de Viena, on va estudiar violí, piano i direcció orquestral. Aquesta prestigiosa institució li va concedir el diploma artístic amb els més alts honors.

La seua carrera professional va començar com a líder i concertino de l’orquestra de cambra vienesa “Maurice Ravel Ensemble”. Més tard va ocupar la plaça de concertino associat en l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu de Barcelona durant més de deu anys.

Gossmann, ha treballat amb primeres figures mundials, com Ricardo Muti, Lorin Maazel, Zubin Mehta, Bernhard Haitink, Sir Neville Marriner, Gianandrea Noseda, Peter Schneider, Plácido Domingo, Luciano Pavarotti, Josep Carreras, Alfredo Kraus, Montserrat Caballé, Agnes Baltsa, i Edita Gruberova,, tant en concerts com en gravacions.

A partir de l’any 1999 decideix dedicar-se fonamentalment a la direcció orquestral, i va fer la seua presentació oficial amb l’Orquestra de Cambra d’Andorra amb l’estrena del ballet Terra Baixa del compositor català Albert Guinovart. Al Japó, ha dirigit la Super World Orchestra, amb la qual ha recorregut, entre l’any 2001 i el 2007, la majoria de ciutats i sales del país, i ha participat en gravacions i produccions televisives per a l’“International Music Festival Tòquio". El 2009 i el 2013 ha tornat al Japó amb l’Orquestra Simfònica Camerata XXI i el 2017 amb l’Orchestra Internazionale d’Itàlia. Entre el 2003 i el 2016 ha sigut director musical i director principal de l’Orquestra Simfònica Camerata XXI a Tarragona.