La UA i els clubs rotaris Alacant i Alacant Port presenten el Concert Solidari de Nadal a benefici de Càritas

L’Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA) interpretarà aquest concert dirigit pel director alemany, Tobias Gossmann, el pròxim 15 de desembre a l’ADDA

Cartell_OFUANadal2017_2Alacant, 6 de novembre de 2017

La Universitat d’Alacant ha presentat aquest matí en roda de premsa la sisena edició del Concert de Nadal Rotary-UA, que interpretarà l’Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA) sota la direcció del director artístic alemany, Tobias Gossmann. Igual que les passades edicions, el concert serà a benefici de Càritas i tindrà lloc el 15 de desembre, a l’Auditori de la Diputació d’Alacant, ADDA, a les 20 hores.

Així ho ha anunciat Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esport i Llengües de la UA, acompanyat per José Luis Romeu, president del Rotary Club Alacant, Enrique Chipont, president del Rotary Club Alacant Port, Tobias Gossmann, director artístic convidat per l’OFUA per a la trobada de Nadal, i Jaime Pérez, director de Càritas Diocesana Oriola-Alacant.

Amb la direcció, en aquesta ocasió, de Tobias Gossmann, l’OFUA inicia així una nova etapa amb l’alternança de diferents directors convidats que coordinaran la formació musical en cada cicle de concerts. D’aquesta manera, la Universitat d’Alacant dóna continuïtat a l’excel·lent labor del responsable de la direcció artística i musical fins avui, Mihnea Ignat, i potencia de manera clara la formació dels joves intèrprets procedents dels conservatoris d’Alacant i de la mateixa Universitat d’Alacant.

Tobias Gossmann va nàixer a Siegen (Alemanya). Va cursar els estudis professionals a la University of Music and Performing Arts de Viena, on va estudiar violí, piano i direcció orquestral. Aquesta prestigiosa institució li va concedir el diploma artístic amb els més alts honors.

La seua carrera professional va començar com a líder i concertino de l’orquestra de cambra vienesa “Maurice Ravel Ensemble”. Més tard va ocupar la plaça de concertino associat en l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu de Barcelona durant més de deu anys. Gossmann, ha treballat amb primeres figures mundials, com Ricardo Muti, Lorin Maazel, Zubin Mehta, Bernhard Haitink, Sir Neville Marriner, Gianandrea Noseda, Peter Schneider, Plácido Domingo, Luciano Pavarotti, Josep Carreras, Alfredo Kraus, Montserrat Caballé, Agnes Baltsa, i Edita Gruberova, tant en concerts com en enregistraments.

A partir de l’any 1999 decideix dedicar-se fonamentalment a la direcció orquestral, i va fer la seua presentació oficial amb l’Orquestra de Cambra d’Andorra amb l’estrena del ballet Terra Baixa del compositor català Albert Guinovart.

Al Japó ha dirigit la Super World Orchestra, amb la qual ha recorregut, entre el 2001 i el 2007, la majoria de ciutats i sales del país, i ha participat en enregistraments i produccions televisives per a l’“International Music Festival Tòquio". El 2009 i el 2013 ha tornat al Japó amb l’Orquestra Simfònica Camerata XXI i l’any 2017 amb l’Orchestra Internazionale d’Itàlia.

Entre el 2003 i el 2016 ha sigut director musical i director principal de l’Orquestra Simfònica Camerata XXI a Tarragona.

Durant l’acte, també s’ha anunciat el tradicional cicle de Concerts de Nadal a càrrec de l’Orquestra Filharmònica de la UA, un programa que inclou tres concerts, d’assistència lliure, que es faran al mes de desembre, i que tindran lloc el dimecres 13, a les 20:00 hores, al Teatro Circo d’Albacete, el dijous 14 a la Casa de Cultura de l’Alfàs del Pi; a les 20:00 hores i el dissabte 16, a les 12:00 hores, al Centre Comercial Gran Via.

La roda de premsa ha tingut l’assistència dels patrocinadors anuals de l’OFUA, entre els quals es trobaven, Carmen Robles, presidenta d’honor de la Fundació Manuel Peláez i la directora d’aquesta, Concha Aldave, Martín Sanz, responsable de Comunicació d’Hidraqua, i Ezequiel Moltó, responsable de Comunicació i Relacions Institucionals de Vectalia. A la trobada també van assistir, els gerents del Centre Comercial Gran Via, Purificació Verdejo i Javier Montejano, i per part de la Universitat, Lucía Gomis, directora de la Fundació General de la UA.

Les entrades/donatiu per al concert que l’OFUA farà a l’ADDA el 15 de desembre tenen un preu de 15 euros i ja es poden adquirir en http://www.instanticket.es (també s’ha habilitat Fila 0), en qualsevol dels dos clubs rotaris i una hora abans en la taquilla del mateix auditori.

Concert_Nadal2017