El Museu de la Universitat d'Alacant inaugura l'exposició col·lectiva PLUS

Els cinc artistes seleccionats per la III edició del programa de residències formatives PLUS, exposen el seu projecte artístic del divendres 15 de setembre fins al 29 d’octubre, al Museu de la Universitat d’Alacant

Alacant, 14 de setembre de 2017

La Universitat d’Alacant i la Fundació General van convocar, a través del Museu de la UA (MUA), la III edició del programa de residències formatives de creació i investigació en art contemporani PLUS amb la intenció de fomentar la creació, augmentar la formació i promoure la investigació artística. En aquesta tercera edició cinc artistes van ser seleccionats per una comissió d’experts i tècnics d’art, en convocatòria pública, per a fer un projecte artístic a les instal·lacions del MUA, i convertir el museu en un espai de creació viu i dinàmic.

L’exposició PLUS s’inaugurarà demà, divendres 15 de setembre, a les 18 hores, a la Sala Sempere, com a resultat del treball desenvolupat en el MUA pels artistes residents: Alberto Feijóo, Le-Mat64, Jonathan Notario, Elena Rato i Jesús Jordi Velasco. La mostra estarà oberta al públic fins al 29 d’octubre.

Les residències es van completar amb formació a través de trobades amb diferents agents culturals, amb l’objectiu de potenciar la professionalització i la projecció dels creadors, gràcies a la participació dels comissaris d’art Diana Guijarro, José Piqueras, Enric Mira i María Tinoco, directora de Galeria MrPink, a més, es va fer una visita a la Galeria Aural, amb Begoña Deltell, directora de la galeria i l’artista Máximo González. El projecte ha tingut també el suport tècnic de Remedios Navarro i David Alpañez del Museu de la Universitat d’Alacant i de la coordinació del tècnic del MUA i professor de Belles Arts de la Universitat Miguel Hernández, Bernabé Gómez.

Els projectes

L’artista alacantí Alberto Feijóo presenta el seu projecte fotogràfic “The Shift: el desplaçament” que mitjançant derives i rutines, fetes durant la residència, intenta dotar la fotografia d’una dimensió física i vital, i posa en relació la temporalitat amb la fragmentació de la imatge.

Des d’una dimensió més pictòrica, l’artista asturiana Elena Rato ens presenta el projecte “Gest contingut sobre fons altiu. Variació en 3 parts”, una instal·lació pictòrica que combina diferents procediments serials que imiten el procés de creació per capes característic de la calcografia.

Li-Mat64 presenta una pintura mural de l’artista il·licità en què utilitza la iconografia de la màscara per a explorar l’ús i el significat d’aquesta en la cultura actual.

Per la seua banda, l’artista lleonès Jonathan Notario ens mostra el seu projecte “Entorn Augmentat” amb el qual pretén traslladar l’estètica i la interacció pròpia dels videojocs als espais artístics amb l’objectiu d’amplificar la visió que tenim de la realitat que ens envolta i estableix noves relacions amb el que és lúdic i reflexionar sobre la línia entre l’analògic i el digital.

I finalment, el projecte “Do it yourself Contemporary Art” de Jesús Jordi Velasco, que consisteix en la creació d’una caixa que funciona com una eina que permet generar un treball creatiu a través de patrons Do it yourself.