Comencen els Cursos d'Estiu Rafael Altamira de la Universitat d'Alacant

La Seu Universitària de Dénia acollirà l’acte inaugural el pròxim dimecres a les instal·lacions de Baleària

Alacant. Dilluns, 26 de juny de 2017

Aquest matí han començat els Cursos d’Estiu Rafael Altamira de la Universitat d’Alacant, amb un oferta 54 cursos marcats per un estret vincle amb el món professional, una àmplia varietat temàtica i d’enfocaments. Concretament, avui s’han posat en marxa tres dels cursos internacionals que inclou l’oferta estiuenca: Business, Economy & Society. Issues for research in a Knowledge and Information Society (del 26 al 30 de juny); Summer Business Program (del 26 de juny al 20 de juliol); i Technical approaches to the study of extremophiles (del 26 al 30 de juny). Els tres cursos s’imparteixen al Campus de la UA a Sant Vicent del Raspeig.

La proposta dels Cursos d’estiu Rafael Altamira 2017 inclou disciplines molt diverses: 22 es desenvoluparan en el Campus, un a la Seu Ciutat d’Alacant, quatre a la Ciutat de la Llum i 27 cursos més a les Seus Universitàries i municipis col·laboradors de Cocentaina, Alcoi, l’Alcúdia, Benissa, Crevillent, Dénia, la Nucia, Torrevella, Villena, Xixona, Elda i Petrer, fruit de la labor coordinada de la directora de Seus, Eva Valero, els directors de Seus i els respectius ajuntaments.

L’acte institucional d’inauguració d’aquesta edició 2017 dels Cursos d’Estiu serà el pròxim dimecres 28 de juny a les 20 hores, a la Seu Universitària de Dénia, concretament, a les instal·lacions de Baleària (Estació Nàutica, Moll de la Pansa, s/n, Dénia), patrocinador d’un dels cursos que la UA impartirà en aquesta localitat. El rector de la UA, Manuel Palomar, inaugurarà els cursos acompanyat per l’alcalde de Dénia, Vicente Grimalt, el president de Baleària, Adolfo Utor, i la coordinadora acadèmica dels cursos d’Estiu Rafael Altamira, Catalina Iliescu. Al final de les intervencions, el grup de Pedreguer “Gin Lemon’s” amenitzarà l’acte amb cançons del seu primer disc “Irreflexions”.

Després de l’acte inaugural començarà el primer dels cursos programats per a la Seu Universitària de Dénia, “La responsabilitat social com a eina de canvi”, del 29 al 30 de juny a les instal·lacions de Baleària a Dénia.

Cursos que han començat avui

Business, Economy & Society. Issues for a Knowledge and Information Society

Del 26 al 30 de juny (Coorganitzat amb Glasgow Caledonian University)

Aquest curs es presenta com un espai de trobada entre estudiants de doctorat i investigadors consolidats, especialment de les àrees d’economia, empresa, societat i comunicació. L’objectiu principal que té és tractar temes actuals d’investigació, intercanviant estratègies i metodologies, facilitant la cooperació i la creació de xarxes col·laboratives entre el professorat i l’alumnat de doctorat de les dues institucions.

Summer Business Program

Del 26 de juny al 20 de juliol (Coorganitzat amb la Universitat de Missori-Columbia)

Aquest programa de quatre setmanes de durada és el més veterà de la programació ja que es va iniciar l’any 2006 i actualment és un dels més sol·licitats pels estudiants internacionals. És una oportunitat única per a dur a terme un aprenentatge intercultural entre estudiants nord-americans i europeus, a través de classes compostes per estudiants provinents de la Universitat de Missouri-Columbia (USA) i estudiants d’altres universitats europees, que inclou la Universitat d’Alacant. El programa es divideix en dos mòduls: el primer d’aquests impartit per professorat de la Universitat de Missouri-Columbia i, el segon impartit per la Universitat d’Alacant. Aquest curs de l’àrea econòmica alterna les classes teòriques amb visites a diferents empreses de la província.

Tècniques d’Estudis de Microorganismes Extremòfils

Del 26 al 29 de juny (En col·laboració amb la Universitat Autònoma de Madrid)

S’entén com un ambient extrem aquell en el qual la temperatura, l’acidesa, la salinitat, la pressió o el nivell de radiació són hostils per a la vida, des d’un punt de vista antropocèntric. Els organismes que viuen en aquests ambients s’anomenen extremòfils i estan tan perfectament adaptats al medi que tots els components funcionen d’una manera òptima en aquestes condicions extremes. L’interès d’aquest estudi té un vessant bàsic, relacionat amb els processos d’evolució i origen de la vida a la Terra i la seua possible presència en altres planetes; i una altra aplicada, atesa la gran quantitat de substàncies amb interès biotecnològic produïdes per aquests microorganismes. En aquest curs es presentaran les tècniques més actuals d’estudi de microorganismes extremòfils, des de la caracterització bioquímica dels enzims fins a l’anàlisi de les comunitats microbianes que habiten ambients extrems.

Curs Seu Universitària de Dénia amb el patrocini de Baleària

La responsabilitat social com a eina de canvi

29 i 30 de juny (Moll de la Pansa, s/n, Seu de Baleària Dénia. La casa de la Paraula)

La responsabilitat social es defineix com "la integració voluntària, per part de les empreses, de les preocupacions socials i ambientals, en les seues operacions comercials i les seues relacions amb els seus interlocutors". Aquest paper actiu transformador o de canvi no solament és predicable per a les grans empreses, sinó també per a les petites i mitjanes si assumeixen en la gestió d’aquests criteris de responsabilitat social.

El curs vol acostar-se a aquesta realitat, i veure com els poders públics el tracten.