L'Orquestra Filharmònica de la UA oferirà quatre concerts d'estiu sota la direcció de Mihnea Ignat

El violinista Miguel Borrego Martín, concertino de l’Orquestra de RTVE, acompanyarà l’OFUA en les seues actuacions d’estiu

OFUA_verano1 OFUA_verano2

Cartel_OFUASolidarioAlacant. Divendres, 16 de juny de 2016

El vicerector de Cultura, Esport i Llengües ha presentat aquest matí en roda de premsa el Cicle de Concerts d’Estiu de l’Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA), acompanyat pel seu director titular i artístic, Mihnea Ignat, la directora de la Fundació Marjal, Sofía Blasco i Carlos Giner, gerent d'APSA.

La programació estival de l’OFUA per a enguany inclou un total de quatre concerts, tal com ha detallat Carles Cortés: el 28 de juny al Teatre Principal de Monòver; el 29 de juny a l’Escola de Música de Guardamar; el 30 de juny amb un concert solidari a benefici d’APSA a l’ADDA, amb el patrocini específic de la Fundació Marjal, i l’1 de juliol a la plaça de la Constitució de Biar. El cicle de concerts té el suport dels patrocinadors anuals de l’OFUA: la Fundació Manuel Peláez, Hidraqua i Vectalia.

El concert del divendres 30 de juny, que l’OFUA oferirà en l’Auditori Provincial de la Diputació d’Alacant (ADDA) a les 20 hores, tindrà un caràcter solidari i la recaptació anirà destinada a l’Associació APSA, amb un preu de l’entrada/donatiu de 15 euros, i també s’ha habilitat la fila zero per als qui hi vulguen col·laborar però no puguen assistir a l’acte. Aquest concert benèfic té el patrocini específic de la Fundació Marjal.

El director titular i artístic de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant, Mihnea Ignat, ha escollit per a aquest cicle de concerts un programa compost per obres de F. Grau-Vegara (concert hernandià "El amor; Josefina"); F. Mendelssohn (Concert per a violí i orquestra en mi menor, op. 64); i Beethoven (Simfonia núm. 8 en fa major, op. 93). En les seues actuacions l’OFUA estarà acompanyada pel solista Miguel Borrego Martín.

Miguel_BorregoMiguel Borrego Martín

Naix a Madrid el 1971. Comença els estudis de violí als sis anys al Reial Conservatori de Música de Madrid sota la direcció de Wladimiro Martín, on va obtenir les màximes qualificacions i el Premi d’Honor Final de Carrera el 1988. Becat per Joventuts Musicals i el Banc d’Espanya es trasllada a Londres per a estudiar a la Guildhall School of Music amb Yfrah Neaman, i a Toronto amb David Zafer.
Als catorze anys és seleccionat per a representar Espanya en el concert de Joves Solistes de la UER, i actua al Teatre Reial amb l’Orquestra de RTVE sota la direcció del mestre Enrique García Asensio. El 1988 obté el Primer Premi del Concurs Bach de Madrid, i el 1993 el Primer Premi del Concurs Sarasate de Madrid.
Ha sigut professor de diferents conservatoris de Madrid durant tres anys (1993-1996) i ha actuat en les principals sales i festivals internacionals d’Espanya: Auditori Nacional de Madrid, Auditori de Saragossa, Teatre Monumental de Madrid, Teatre Principal de Mallorca, Fundació Juan March, Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Fernando, Universitat Internacional Menéndez Pelayo (Palau de la Magdalena ), entre altres. També ha sigut solista amb l’Orquestra de RTVE, amb la Reial Filharmonia de Santiago, Orquestra de Cambra Espanyola, Orquestra de Cambra Andrés Segòvia, Orquestra del Summer College de Colorado Springs, Orquestra de la Universitat de Toronto, etc., i ha col·laborat amb el Grup Enigma, Cámara XXI i TAIMAGranada. Conrea la seua faceta pedagògica com a professor en el Curs de Música de Motril, i també com a professor convidat de la JONDE i de la Jove Orquestra de la Comunitat de Madrid.
També és convidat regularment a impartir classes magistrals en el Conservatori de la Corunya.

Actualment compagina la seua carrera artística i la seua activitat pedagògica amb la plaça de concertino de l’Orquestra de RTVE. Toca un violí Carlo Tononi (Bolonya, 1710).

APSA

És una entitat privada sense ànim de lucre que té com a missió millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual o risc de presentar-la, la de les seues famílies i el seu entorn. Des dels seus orígens, el 1962, aquest ha sigut el seu objectiu, que ha dut a terme a través de diversos centres, serveis, programes i centres especials d’ocupació, que es complementen entre si per atendre les necessitats de socis i usuaris. APSA té prop de dues mil places d’atenció directa.

F. Grau-Vegara. Concert hernandià «Pels camps de la guerra»

F. Mendelssohn-Bartholdy. Concert per a violí i orquestra en mi menor, op. 64

Solista: Miguel Borrego Martín

L. van Beethoven. Simfonia núm. 8 en fa major, op. 93

CONCERTS:

Dimecres, 28 de juny de 2017

Lloc: Teatre Principal de Monòver
Hora: 20.00
Entrada lliure limitada a la capacitat de l’auditori

Dijous, 29 de juny de 2017: Guardamar (Escola de Música)

Direcció: Mihnea Ignat
Lloc: Guardamar (Escola de Música)
Hora: 20.00
Entrada lliure limitada a la capacitat de l’auditori.

Divendres, 30 de juny de 2017. Veu Solidària a benefici d’APSA

Direcció: Mihnea Ignat
Lloc: ADDA (Auditori de la Diputació d’Alacant)
Venda d’entrades: Preu: 15 euros. Concert benèfic a favor d’APSA
Punts de venda:
Llibreria Compàs, instanticket.es. Habilitada Fila 0, i una hora abans a la taquilla de l’ADDA. Fundació Manuel Peláez Castillo (av. Costa Blanca, núm. 139 telèfon 965 14 38 35) Associació APSA (av. Salamanca, núm. 27 Alacant, telèfon 902 00 58 48)

Dissabte, 1 de juliol de 2017

Direcció: Mihnea Ignat
Lloc: Biar (plaça de la Constitució)
Hora: 20.00
Entrada lliure limitada a la capacitat de l’auditori.