El MUA i el Juan Gil Albert inauguren una nova edició de Trobades d'Art Contemporani

EAC 2017 exposa l'obra de 21 artistes individuals i tres propostes col·lectives (integrades cadascuna per tres artistes) seleccionades entre 274 propostes presentades

EAc

Alacant. Dijous, 1 de juny de 2017

La Universitat d'Alacant i l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil Albert inauguren una nova edició de les Trobades d'Art Contemporani (EAC), demà divendres 2 de juny a les 19 hores, a la sala El Cub del MUA. La mostra estarà oberta al públic fins al 22 de juliol.

L'estreta col·laboració entre la Universitat d'Alacant i la Diputació d'Alacant, a través de l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert, permet presentar una nova edició de les EAC (Trobades d'Art Contemporani). Es tracta d'una oportunitat immillorable per a imbricar la creació més actual entre la comunitat universitària i la societat alacantina en general, segons comenten els organitzadors, els quals, després d'anys de col·laboració, han consolidat els EAC com una excel·lent plataforma de reflexió, debat i coneixement entorn de la creació i la societat contemporània.

En aquesta edició de 2017, la número XVII de la convocatòria del concurs EAC, s'han presentat 274 propostes enfront de les 200 propostes presentades l‘any passat, xifra que suposa un gran èxit de participació que continua incrementant-se cada any.

El jurat ha seleccionat 24 propostes artístiques d'entre totes les presentades, 21 de les quals individuals i tres propostes col·lectives, cadascuna integrada per tres artistes.

Com en anys anteriors, la qualitat dels projectes seleccionats per a la mostra palesa l'excel·lent estat en què es troba el panorama artístic. A través d'una àmplia varietat de llenguatges –fotografia, pintura, escultura, dibuix, gravat i vídeo– es tracten temes de caràcter social al costat d'altres enfocaments més personals, però sempre des d'un posicionament reflexiu i crític. D'aquesta manera podem trobar tant reflexiones sobre els moviments migratoris, el feminisme, les relacions de l'home amb la natura, com relacionades amb referències autobiogràfiques.

Artistes Individuals seleccionats

Aurora Alcaide; Joaquin Artime; Javier Ayuso; María Caro; Ignacio Chillón; Jorge Conde; Alejandra De La Torre; María del Carmen Díez Muñoz; Iago Eireos; Nuria Ferriol Molina; Mónica Jover; Cecilia Lutufyan; Raquel Mora; Elena Rato; Jose Antonio Reyes; Eder Sánchez; Clara Sánchez Sala; Miguel Sbastida; Daniel Tejero; Yoshimar Tello i David Trujillo

Propostes col·lectives seleccionades

Grupo B.Y.E (Borja Moreno, Chao-Yang Lee i Esteban Ferrer).

-O.R.G.I.A (Beatriz Higón, Carmen G. Muriana i Tatiana Sentamans)

-Fab Lab Alcant (Juan Carlos Castro, Francisco de Juanes i Leandro Moreno)