Més de quaranta candidats de tot el món opten en la UA a 15 contractes de recerca del Doctorat Europeu "EIPIN Innovation Society" sobre propietat intel·lectual

Foto de grup en la UA del comitè de selecció per als contractes de recerca del projecte EIPIN Innovation Society

Alacant. Dimarts, 16 de maig de 2017

Des d'ahir, dilluns 15 de maig de 2017, la Universitat d'Alacant acull el procés de selecció per als contractes de recerca del projecte EIPIN Innovation Society, primer programa de doctorat conjunt finançat per la Unió Europa a través de les accions Marie Sklodowska-Curie. Es tracta d'un programa altament competitiu en l'àmbit de la propietat intel·lectual en el qual participa també Universitat d'Alacant a través del Magister Lvcentinvs.

Els 44 candidats seleccionats que poden optar a un dels quinze llocs procedeixen de més d'un vintena de països, entre els quals es troben Austràlia, EUA, Xina, Índia, Ghana, Sud-àfrica, Espanya, Itàlia, Portugal, França, Àustria, Alemanya, Romania, Txèquia, Bulgària, Macedònia, Bèlgica, Geòrgia, Rússia, Perú, Argentina, Mèxic o Colòmbia. Es tracta de contractes amb tres anys de durada que cobreixen la manutenció en la universitat amfitriona, desplaçaments per a cursos, seminaris, congressos i estades de recerca en altres institucions.

El procés de selecció consisteix en una entrevista en què cadascun dels
candidats ha de defensar un projecte de recerca elegit d'entre els quinze temes seleccionats en el marc del programa. Les propostes giren entorn de la relació entre propietat intel·lectual i innovació o com el sistema de protecció de la propietat intel·lectual pot ajudar la innovació.

El comitè de selecció està format per representants de les universitats de Maastricht, Estrasburg, Augsburg, Queen Mary de Londres i la d'Alacant, centres integrants de la Xarxa Europea d'Instituts de Propietat intel·lectual (EIPIN), i per membres d'entitats col·laboradores com l'Oficina Europea de la Propietat Intel·lectual (EUIPO), l'Oficina Europea de Varietats Vegetals (OCVV), la Confederació Internacional de Societats d'Autors i Compositors (CISAC), l'Associació Europea de Llavors (ESA) o l'Institut Europeu de Normes de Telecomunicacions (ETSI), entre altres.

El procés es duu a terme els dies 15 i 16 en la Facultat de Dret de la Universitat d'Alacant. Serà demà, dimecres 17 de maig, quan el comitè de selecció es desplace a les instal·lacions de l'EUIPO, on mantindran una recepció amb el seu president Antonio Campinos.

Trobada institucional

A primera hora del matí d'avui, dimarts 16 de maig de 2017, el rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, ha rebut en el seu despatx els directors dels cinc màsters involucrats en el projecte EIPIN Innovation Society: Manuel Desantes i Julián López, professors de Dret de la Universitat d'Alacant; Christophe Geiger, director de CEIPI de la Universitat d'Estrasburg; Josef Drexel, director del Max Planck Institut de Propietat Intel·lectual a Munic; Guido Weskam, professor de la Queen Mary de Londres, i Anselm Kamperman Sanders i Anke Moerland, tots dos de la Universitat de Maastricht.

Més informació

La UA participa en l'únic programa de doctorat subvencionat per la Unió Europea en matèria de propietat intel·lectual

Foto de la reunió amb el rector