La UA presenta els Cursos d'Estiu Rafael Altamira amb novetats importants

El programa ofereix un total de 54 cursos marcats per un estret vincle amb el món professional, una àmplia varietat temàtica i d'enfocaments

Entre les novetats destaquen la incorporació de Dénia i Torrevella com a nous espais on s'impartiran els cursos, nous acords amb el CEFIRE per al reconeixement de cursos d'estiu especialitzats i cursos patrocinats per projectes d’R+D o europeus.

El termini de matrícula s'obri avui, 15 de maig

Presentacion_CursosVerano1a Presentacion_CursosVerano2

POSTER_CURSOS_VERANO2017Alacant. Dilluns, 15 de maig de 2017

La Universitat d'Alacant ha presentat aquest matí els Cursos d'Estiu Rafael Altamira, amb una oferta de 54 cursos marcats per un estret vincle amb el món professional, una àmplia varietat temàtica i d'enfocaments.

El rector de la UA, Manuel Palomar, ha donat a conèixer les línies prioritàries dels cursos oferits en aquesta edició 2017, entre les quals ha destacat l'oferta de cursos de marcat caràcter professional i contingut aplicat, molts dels quals en col·laboració aquest any amb el CEFIRE per al reconeixement de cursos d'estiu especialitzats en diverses matèries; la prevalença de cursos amb temàtica d'igualtat i medi ambient; la col·laboració institucional amb l'ICALI, el CNP i la Generalitat Valenciana; la transversalitat de les noves tecnologies i la dimensió humanista i internacional.

En la seua intervenció, Palomar també ha destacat com a novetat enguany el percentatge de cursos patrocinats per projectes d’R+D o projectes europeus, i ha qualificat de bona notícia el fet que la disseminació prevista en aquests projectes, com a criteri imprescindible de qualitat, no es limite als congressos, sinó que es canalitze també a través dels cursos d'estiu.

El rector ha estat acompanyat en la presentació per la coordinadora acadèmica dels cursos, Catalina Iliescu; Fernando Candela, degà del Col·legi d'Advocats de l'Alacant (ICALI), i Luis Miguel Saldaña, comissari cap provincial d'operacions d'Alacant. Palomar ha detallat també que per a «la UA és una prioritat seguir coorganitzant cursos amb els nostres col·laboradors veterans com ICALI i el CNP, a més de la col·laboració amb la Càtedra Pedro Ferrándiz d'Esport de la UA i la Càtedra Telefònica. I amb la Generalitat Valenciana a través dels cursos de cinema a la Ciutat de la Llum, i dos cursos més en col·laboració amb les conselleries de Transparència i Justícia».

La proposta dels Cursos d'Estiu Rafael Altamira 2017 inclou un total de 54 cursos de molt diverses disciplines, 22 es desenvoluparan al campus, 1 a la Seu Ciutat d'Alacant, 4 a la Ciutat de la Llum i 27 cursos més a les seus universitàries i municipis col·laboradors de Cocentaina, Alcoi, l’Alcúdia, Benissa, Crevillent, Dénia, la Nucia, Torrevella, Villena, Xixona, Elda i Petrer, fruit de la tasca de coordinació de la directora de Seus, Eva Valero, els directors de les seus i els ajuntaments respectius.

La coordinadora acadèmica dels cursos, Catalina Iliescu, ha explicat que enguany l'oferta està marcada per l'estret vincle amb el món professional, amb ofertes formatives orientades a perfils diversificats (des de criminòlegs fins a «miners» de dades, des d'experts ambientals fins a treballadors socials en salut i dependència, des d'arqueòlegs fins a traductors literaris, des de voluntaris internacionals fins a nutricionistes); per la diversitat temàtica (dret i psicologia criminal, ciències socials, empresarials, història, cultura, art, educació, esport, informàtica, medi ambient, cinema, arqueologia), i d'enfocaments (novetat legislativa, gènere i igualtat, innovació pedagògica, iniciació cinematogràfica, entre altres), a més d'incloure nous entorns com Dénia i Torrevella, juntament amb altres d’implantació recent, com Petrer i Elda. Després de l'èxit de l'any passat a la Ciutat de la Llum, ha afegit, «enguany tornem a oferir-hi quatre cursos en les instal·lacions del Centre d'Estudis».

Iliescu ha afirmat que La Ciutat de la Llum representa un marc inigualable per a impartir quatre cursos coorganitzats amb la Generalitat Valenciana, atractius per la seua temàtica i per la trajectòria de grans cineastes com Javier Olivares (guionista de la sèrie d’èxit El ministerio del tiempo, que tractarà de l'adaptació literària per a televisió), o Luis Ivars (dues vegades nominat als Premis Goya, que exemplificarà els reptes de la música per a l'audiovisual). El Taller d'Iniciació al Cinema va suscitar un interès extraordinari entre preuniversitaris l'any passat i torna aquesta edició durant tot el mes de juliol. Com a primícia, Pilar Pérez Solano, juntament amb els directors acadèmics Juan Antonio Ríos i John Sanderson, proposen un curs sobre fiscalitat en l'audiovisual, una faceta menys tractada en els estudis cinematogràfics.

Els Cursos d'Estiu inclouen un any més quatre cursos internacionals i el Simposi Concha Colomer, entre els quals es troben els clàssics en màrqueting i negocis (com el veterà amb la Universitat de Missouri) o en economia i societat (amb la Caledonian University d'Escòcia), i d’altres molt nous com el proposat per l'àrea de Fisiologia, Genètica i Microbiologia sobre extremòfils; o les dues ofertes d’estiu de l'àrea d'Infermeria Comunitària relacionades amb la salut pública.

La matrícula per a tots els cursos està oberta des d'avui en: cursosestiu/ua.es

Programa complet dels cursos: cursosestiu/ua.es