La xarxa d'orquestres universitàries Sinergia es reuneix a la UA

Els responsables de les vint orquestres universitàries que integren aquesta xarxa es troben a la Seu Ciutat d'Alacant per a posar en comú la situació actual de les orquestres universitàries, els seus problemes, possibles solucions i l'establiment de vies de col·laboració entre els seus integrants

Sinergia

Alacant. Dilluns, 8 de maig de 2017

La Seu Universitària Ciutat d'Alacant (Sant Ferran, 40) serà el punt de trobada de la xarxa d'orquestres universitàries Sinergia, integrada per vint orquestres universitàries, els responsables de les quals participaran en una reunió els pròxims dies 10 i 11 de maig.

Amb l'OFUA (Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant) com a amfitriona, els participants intercanviaran experiències musicals, analitzaran la situació actual, els principals problemes de les orquestres universitàries espanyoles, les possibles solucions i establiran els elements essencials que defineixen la relació d'aquestes orquestres amb les dinàmiques pròpies de la universitat, centrades en la dimensió pedagògica i educativa de les orquestres, així com possibles vies de col·laboració entre els seus integrants.

Els assistents a les jornades presenciaran, a més, el Concert Extraordinari que l'OFUA oferirà en el Teatre Principal a benefici d'Alinur, el dimecres 10 de maig a les 20 hores.

La xarxa Sinergia es va reunir per primera vegada a València el juliol de 2015 i aquesta és la seua segona trobada.

Sinergia, xarxa d'orquestres universitàries espanyoles

La xarxa SINERGIA naix el juliol de 2015 promoguda per la Universitat de València per a establir un marc de col·laboració estable entre les orquestres universitàries espanyoles. La creació i promoció d'orquestres a les universitats espanyoles és un fenomen relativament recent; la majoria es creen en la dècada dels noranta i actualment ja hi ha en funcionament més de vint orquestres. Les universitats han apostat per les seues agrupacions i, en un moment de forta crisi econòmica, han optat per mantenir i fins i tot crear-ne de noves. Això no ha sigut un esforç inútil, sinó que els ha permès oferir produccions noves i arriscades (òperes, ballets, grans obres simfonicocorals, etc.) amb pressupostos molt ajustats i amb una bona acollida per part del públic.

La posada en marxa de la xarxa SINERGIA sorgeix amb l'objectiu de compartir informació, gestió, producció, formació i vivències, tal com afirmen els seus integrants, «per a crear una via estable de col·laboració entre les nostres orquestres».