La temàtica Retro protagonitza les III Jornades d'Indústries Culturals i Creatives "Alimenta't de la Cultura"

Les Jornades passen a denominar-se en aquesta tercera edició “Retroalimenta’t de la Cultura”, tindran lloc al MUA i, per primera vegada, a Les Cigarreres

L’ampli programa inclou una exposició d’obres retroartístiques; una sessió musical vinil amb DJ Telefunker i una altra dels anys 50 i 60 amb Bola Pub Mono DJ; xarrades amb l’“Associació Star Wars”; una exhibició de Lindy Hop; tallers de serigrafia i disseny de samarretes; i la tradicional fira d’estands que tindrà un tatuador en directe, moda (recuperació de teixit denim, moda vintage), tendes de discos en vinil, pel·lícules i llibres retro, còmics de l’època, i per descomptat, estands de menjar

Retroalimentate_festivalAlacant. Divendres, 17 de març de 2017

Comença la tercera edició de les Jornades d’Indústries Cultures i Creatives “Alimenta’t de la Cultura” amb la temàtica retro com a protagonista, com han anunciat avui els organitzadors en roda de premsa, motiu pel qual passa a denominar-se “Retroalimenta’t de la Cultura”. L’esdeveniment tindrà lloc el dijous 30 i el divendres 31 de març al Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) i, per primera vegada, a Les Cigarreres. Així ho han detallat aquest matí Cande Sánchez, professora del màster de Comunicació en Indústries Creatives de la UA (COMINCREA), responsable del projecte d’aquesta edició, Juan Palenzuela i David Serrano, alumnes del màster i coorganitzadors d’aquestes III Jornades que reuniran indústries culturals de la província de diversos àmbits com la moda, música, art, gastronomia, audiovisual i món editorial. Verónica Aparicio, Verónica Martínez i Arturo Hernández completen l’elenc d’alumnes organitzadors.

Professora i alumnes han explicat que han triat la temàtica retro per a enguany perquè “retro és un moviment cultural caracteritzat per evocar tendències del passat que empra estètiques que apel·len la nostàlgia i que, avui dia, ha adquirit un nou reconeixement social”. Es tracta d’un projecte d’innovació docent que té com a objectiu que l’alumnat del sector d’emprenedories en les indústries creatives aprenga, de forma pràctica, a través de la realització d’un esdeveniment real. El projecte va sorgir l’any 2015 com una iniciativa del professor de la UA Kiko Mora i en aquesta tercera edició, el programa d’activitats inclou una exposició d’obres retroartístiques; una sessió musical vinil amb DJ Telefunker i una altra dels anys 50 i 60 amb Bola Pub Mono DJ; xarrades amb l’”Associació Star Wars”; una exhibició de Lindy Hop; tallers de serigrafia i disseny de samarretes; i la tradicional fira d’estands que tindrà un tatuador en directe, moda (recuperació de teixit denim, moda vintage), tendes de discos en vinil, pel·lícules i llibres retro, còmics de l’època, i per descomptat, estands de menjar.

“Retroalimenta’t de la Cultura” començarà el dijous 30 de març a les 18 hores en el Museu de la Universitat d’Alacant (MUA), amb la inauguració de l’“Exposició d’obres retroartístiques” produïdes per joves de la Comunitat Valenciana. Les obres que formaran part d’aquesta mostra seran seleccionades per un jurat entre les presentades a la convocatòria pública que, amb aquesta finalitat, va fer la UA les passades setmanes. Després de la inauguració de l’exposició, el DJ Telefunker oferirà una sessió musical vinil, amb una selecció del millor dels anys 70,80 i 90. La jornada inaugural serà retransmesa en directe per Ràdio UA.

El divendres 31 de març, “Retroalimenta’t” es trasllada a Les Cigarreres, on es farà el gruix de la programació. La jornada començarà a les 18 hores amb una batucada a càrrec del grup Klakibum, seguida per la sessió de música dels anys 50 i 60 a càrrec de Bola Pub Mono DJ (de 19 a 21 hores). Els aficionats a la serigrafia i el disseny de samarretes retro podran participar en el taller de “La Cosmonauta” (19 a 20 h); i els fans d’Star Wars tenen una cita a les 20 hores, amb la xarrada que oferirà l’Associació del mateix nom. Aquesta associació persegueix una finalitat solidària, des de la visita a hospitals fins a desfilades solidàries, on els seus integrants participen per a animar els més menuts disfressats dels personatges d’aquesta mítica saga. El Lindy hop serà el tema central de la proposta següent (a les 20:30 hores) amb una xarrada i exhibició d’aquest ball absolutament retro. Finalitzaran la jornada dos potents concerts a càrrec dels grups “Soulmonics” i “Radioactive Kids”, de 21.30 a 23 hores i de les 23 a les 24 hores, respectivament.

A més de les activitats programades per a la jornada del 31, Les Cigarreres tindrà una zona d’estands que estarà oberta de 18 a 24 hores, i que constarà de tres zones: Cultura Retro (Blue Velvet; Cinema Paradiso; Unicómic; Fnac) Moda Retro (Barberia i Tattoo; La Cosmonauta; Dee Organic; Getto Gat Vintage); i Menjar Retro (Foodtruck Els Rambla; Cervesa Santa; Mery Croket).