El MUA inaugura "Mulier, mulieris 2017"

El jurat ha seleccionat tretze propostes artístiques internacionals d'entre les més de cent rebudes en aquesta edició

Mulier_2017

Alacant. Dijous 9 de març de 2016

El Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) celebra el Dia Internacional de la Dona amb la inauguració de l'exposició «Mulier, mulieris», una mostra en què col·labora la Unitat d'Igualtat de la UA i que inclou els treballs seleccionats en la convocatòria d'Arts Visuals del mateix nom i que enguany arriba a l’onzena edició. Aquesta exposició s'emmarca dins del conjunt d'activitats que la Universitat d'Alacant duu a terme per a sensibilitzar la comunitat universitària i la ciutadania en matèria d'igualtat de gènere.

La inauguració de «Mulier, mulieris 2017» tindrà lloc divendres vinent, 10 de març, a les 19.30 hores, a la Sala Sempere del MUA, i estarà oberta al públic fins al 16 de juliol. Està integrada per tretze propostes artístiques seleccionades pel jurat de la convocatòria, d'entre més d'un centenar de projectes rebuts en aquesta edició. Aquestes tretze propostes exposades han sigut realitzades per catorze artistes d'Espanya, Brasil, Colòmbia, Argentina, Polònia i Suècia. La naturalesa dels treballs és variada tant per la procedència geogràfica com per la riquesa de materials i llenguatges utilitzats. Conscients que l'art és una important eina per a generar un canvi en la societat, les propostes seleccionades inclouen conceptes com memòria, identitat, visibilitat, igualtat, control, denúncia o resistència, que conviden l'espectador a reflexionar sobre l'ordre establit, qüestionar-lo i, en últim terme, a actuar.

Els artistes seleccionats pel jurat de la Convocatòria 2017 han sigut Consuegra Romero; Catarina Diedrich & Antonio Mas; María del Carmen Díez Muñoz; Palmira García Quintana; Amalia Julieta Gómez; Erica Landfors; Vero McClain; Miriam Navarro Forts; Alicia Palacios-Ferri; Priscilla Pessoa; Raquel Planas; Katarzyna Rogowicz, i Virginia Rota

La Convocatòria d'Arts Visuals Mulier, Mulieris

El 8 de Març, Dia Internacional de les Dones, és un bon moment per a fer balanç sobre les consecucions obtingudes en matèria d'igualtat de gènere, però també per a evidenciar tot el treball que queda per fer. En aquest sentit, la Convocatòria d'Arts Visuals Mulier, Mulieris, que organitza des del 2007 el Museu de la Universitat d'Alacant, visibilitza alguns d'aquests avanços i desafiaments a través de projectes dedicats a la creació artística des de la perspectiva de gènere.