La UA participa en l'únic programa de doctorat subvencionat per la Unió Europea en matèria de propietat intel·lectual

Els interessats ja poden presentar les candidatures per a optar a quinze beques completes per a tres anys

EIPIN_InnovationSociety

Alacant. Dimecres, 18 de gener de 2017

El Magister Lvcentinvs, màster en Propietat Industrial i Intel·lectual de la Universitat d'Alacant, comença aquest 2017 una nova etapa amb la participació en el doctorat europeu EIPIN Innovation Society, primer i únic programa de doctorat subvencionat per la Unió Europea en matèria de propietat intel·lectual que parteix de la Xarxa Europea d'Instituts de Propietat Intel·lectual (EIPIN).

Encara que el llançament oficial del doctorat europeu EIPIN Innovation Society tindrà lloc a mitjan març a Brussel·les, ja s'ofereixen quinze beques per a estudiants interessats a fer la tesi sobre algun dels temes escollits en el marc del projecte. Es tracta de beques completes per tres anys que no solament cobreixen la manutenció en la universitat amfitriona, sinó també els desplaçaments per a cursos, seminaris, congressos i estades de recerca previstes en altres institucions. El termini per a presentar candidatures per a les ajudes està obert fins al 29 de març.

Els requisits exigits, els documents necessaris per a la presentació de candidatures i els criteris de selecció estan disponibles en el lloc web del projecte. Es tracta d'una oportunitat única per a fer un doctorat amb un grup d'acadèmics de primer ordre, amb el suport d’una xarxa d'empreses i institucions del món de la propietat intel·lectual que converteixen el programa en una possibilitat difícil d'igualar a escala mundial.

El programa EIPIN Innovation Society, projecte de la Xarxa de Formació Innovadora Marie Skodowska Curie finançat per la Unió Europea, estableix així un doctorat conjunt en el qual participen, a més de la Universitat d'Alacant, les universitats de Londres, Maastricht, Estrasburg i Augsburg.

Com a part de l’Estratègia 2020, la Comissió Europea ha articulat la voluntat d'acostar la recerca europea a les empreses, subratllant l'extrema importància de les indústries basades en actius immaterials i noves tecnologies per a l'economia. És per això que EIPIN Innovation Society contribueix als grans reptes relacionats amb l'aprenentatge, la innovació i les societats inclusives en una economia de lliure mercat a què s'enfronta la humanitat en el segle XXI: seguretat alimentària, canvi climàtic, canvi demogràfic i salut dels ciutadans.

En concret, aquest doctorat conjunt pretén formar un nou tipus d'investigador que siga capaç de determinar i articular les complexitats del sistema de propietat intel·lectual i el seu paper en el cicle de vida de la innovació. A més, la xarxa permetrà als investigadors forjar sòlides connexions amb futurs ocupadors a través de la participació de les institucions i organitzacions més rellevants del sector, així com un bon nombre d'empreses innovadores.