El MUA exhibeix "El vigilant de la neu" amb fotografies de José Antonio Robés i textos del Premi Cervantes Antonio Gamoneda

La mostra s’obri demà al públic a la sala El Cub i podrà visitar-se fins al 19 de febrer

Alacant. Dimarts 17 de gener de 2017

Des de demà dimecres 18 de gener i fins al pròxim 19 de febrer, el Museu de la Universitat d’Alacant acollirà a la sala El Cub la mostra “El vigilant de la neu”. Aquesta exposició inclou fotografies de José Antonio Robés, una col·lecció fotogràfica que l’autor ha creat exclusivament per a aquesta mostra, al voltant d’una de les obres poètiques més emblemàtiques de l’escriptor Antonio Gamoneda (Premi Cervantes 2006) publicada sota el mateix títol de l’exposició.

Els  dos autors, Robés i Gamoneda, han volgut compartir la seua obra, fusionar les creacions que, de manera individual, han fet sobre un mateix eix. La fotografia de Robés en “El vigilant de la neu” està feta des de la serenitat, s’hi escolta el silenci, el murmuri dels versos de Gamoneda. És una obra conceptual, quasi minimalista, on les sensacions i els sentiments es projecten en una fotografia pura en blanc i negre, feta encara amb negatiu químic. No té lloc ni temps concís, és un somni, un estat espiritual, una ràfega. És una creació en la qual Robés ha treballat durant anys i amb molt de compte, en què ha cuidat l’estètica purista que tanca el cercle d’onze imatges equilibrades entre si juntament amb l’obra poètica.

La fusió amb el poema de Gamoneda confereix a aquesta obra una dimensió en què fotografia i poesia es complementen i projecten una visió global i matisada d’aquestes dues expressions artístiques.

Robes_17