Comencen els Concerts de Nadal de l'Orquestra Filharmònica de la UA

Sota la direcció del director titular i artístic, Mihnea Ignat, la gira nadalenca inclou cinc concerts. L’Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA) actuarà a Dénia, Cocentaina, Elda i, a Alacant, oferirà el Concert en Família en el Centre Comercial Gran Via i el Concert Solidari UA-Rotary a l’ADDA a benefici de Càritas

Alacant. Dilluns, 12 de desembre de 2016

La programació de Concerts de Nadal de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant, sota la direcció del seu director titular i artístic, Mihnea Ignat, arranca aquesta setmana amb un programa que inclou cinc concerts: el dimecres 14 actuarà al Teatre Auditori del Centre Social de Dénia; el dijous 15 al Centre Cultural El Teular de Cocentaina; el divendres 16 al Teatre Castelar d’Elda; i el dissabte 17, de matí oferirà el Concert en Família en el Centre Comercial Gran Via i de vesprada el Concert Rotary-Universitat d’Alacant a benefici de Càritas , a l’Auditori Provincial de la Diputació d’Alacant (ADDA).

Per al concert d’enguany, Mihnea Ignat, ha dissenyat un programa molt exigent per a l’orquestra però molt agradable per al públic que inclou obres molt conegudes com la Suite del ballet "El Trencanous" de P. I. Tchaikovsky, valsos i polques d’Strauss, una petita picada d’ullet a la tradició de la sarsuela espanyola i alguna sorpresa més. Tot això pensat perquè el públic que hi assistisca gaudisca i que d’aquesta forma aprofitarà doblement la vetlada tant pel vessant solidari d’aquesta com també pel vessant musical.

Concert en Família

El dissabte 17 de desembre, l’OFUA farà doblet amb dues actuacions. A les 12 hores tindrà lloc el Concert en Família, amb assistència lliure, al Centre Comercial Gran Via. Segons el director titular i artístic de l’OFUA, Mihnea Ignat, aquest concert té com a objectiu principal acostar la música clàssica als espais no convencionals i a un tipus de públic que d’una altra forma no tindria accés a la gran tradició cultural de la música clàssica. Serà un concert divertit, participatiu durant el qual els més menuts de la família podran viure de molt prop una orquestra simfònica i podran interactuar de forma directa amb el director i amb els músics. Es pretén d’aquesta forma desmuntar a poc a poc els prejudicis i les falses percepcions que sobretot les generacions més joves han desenvolupat últimament en relació amb la música clàssica.

Concert Solidari

El mateix dissabte 17 de vesprada, l’OFUA actuarà de nou a l’Auditori de la Diputació d’Alacant a les 20 hores, on oferirà el Concert Rotary-Universitat d’Alacant que tindrà una finalitat benèfica i la recaptació del qual es donarà íntegrament a Càritas Alacant.

Així ho ha anunciat Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esports i Llengües, acompanyat per Isidro Fernández, president del Rotary Club Alacant, David Cánovas, president del Rotary Club Alacant Port, i Jaime Pérez, director de Càritas Diocesana Oriola-Alacant qui ha insistit en la importància fonamental d’aquestes ajudes i en la necessitat de la solidaritat de les persones d’Alacant: “Càritas és un correu de transmissió per a arribar als més necessitats”. Per la seua banda, els presidents dels clubs rotaris han manifestat que estan molt satisfets amb l’organització d’aquest concert que ja arriba al cinquè any consecutiu, “ja que s’ha convertit en un esdeveniment per a Alacant, gràcies a la UA i a l’Orquestra Filharmònica, per a omplir l’ADDA de solidaritat”. En aquest sentit, Carles Cortés, ha insistit en la importància de la Fila Zero, ja que, a més de les gairebé 1.200 localitats de l’ADDA, es pot col·laborar solidàriament sense assistir-hi a través de la Fila Zero, amb la qual cosa la recaptació per a Càritas pot ser molt major.

Cicle de Concerts Nadal OFUA

14 des Dénia (Teatre Auditori del Centre Social) 20h. Entrada lliure limitada a la capacitat de la sala.

15 des Cocentaina (Centre Cultural El Teular) 20h. Entrada lliure limitada a la capacitat de la sala.

16 des Elda (Teatre Castelar) 20h. Entrada lliure limitada a la capacitat de la sala.

17 des Alacant (Centre Comercial Gran Via, 12h). Entrada lliure limitada a la capacitat de la sala.

17 des Alacant (ADDA, 20h). Concert Solidari Rotary-UA a benefici de Càritas . Entrada/donatiu: 15 euros. Venda d’entrades en Instanticket , (telèfon 902 444 300, instanticket.es) habilitada Fila 0, Rotary Club Alacant i Rotary Club Alacant Port, i una hora abans en la taquilla de l’Adda.

Organitzen el Cicle: Universitat d’Alacant, Fundació General de la Universitat d’Alacant.

Patrocinen: Fundació Manuel Peláez, Grup Vectalia, Hidraqua, Centre Comercial Gran Via

Col·laboren: Rotary Club Alacant, Rotary Club Alacant Port, Diputació d’Alacant, Fundació de la Comunitat Valenciana Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA).

P. I. Tchaikovsky - Suite del ballet "El Trencanous" Op. 71a

Ouverture miniature