Comença el cicle de conferències "Art, comunicació i cervell humà" amb una xarrada sobre el poder de l'art com a teràpia contra l'Alzheimer

El cicle forma part de les activitats paral·leles organitzades al voltant de l’exposició “Intestablos” de Lidó Rico i tractarà temes com el poder de l’art com a teràpia contra l’Alzheimer, la percepció social de l’Epilèpsia, les xarxes socials i addicció, o el Neuromàrqueting, entre d’altres temes

Cartell_BRAIN_CONFERENCESAlacant. Divendres, 25 de novembre de 2016

El Museu de la Universitat d’Alacant organitza el cicle de conferències "Brain Conferences. Art, comunicació i cervell humà", com a activitat complementària a l’exposició de Lidó Rico “Inestablos”, inaugurada la passada setmana al MUA.

De la mà del comissari de la mostra “Inestablos” i professor de la UA, Enric Mira, el cicle inclou sis conferències que començaran el pròxim dilluns 28 de novembre a les 20:15 hores a la Seu Ciutat d’Alacant (Ramón y Cajal, 4) amb la xarrada "Los museos como contenedores de emociones y el poder del arte como terapia contra el Alzheimer", a càrrec de J. García Sandoval, director del Museu Regional de Arte Moderno de Múrcia i crític d’art. L’endemà, el dimarts 29 de novembre (20.15 h. Seu Universitat Alacant. Ramón y Cajal, 4), M. Carmen Carretón Ballester presidenta d’Associació Epilèpsia Alacant-AEPA) impartirà la conferència “La percepción social de la epilepsia”.

El dimecres 30 de novembre finalitzarà el cicle amb quatre interessants xarrades al MUA: A les 10 hores José A. García del Castillo oferirà la seua visió sobre “Redes sociales y adicción”; li seguirà a les 11:30 hores la xarrada “Neuromarketing: leyendo la mente del consumidor”, de la mà de Nuria Alberquilla (psicòloga i formadora) i Natalia Fedasyuk (entrenadora de neurofitness). A la vesprada, a les 17 hores, els protagonistes seran l’artista Lidó Rico, autor de l’exposició “Intestablos” i Jesús Segura (professor de la Universitat de Múrcia) els qui parlaran del projecte “Genoarquitecturas: Corpografías de la adicción”, del que sorgeix l’exposició. Per a finalitzar, a les 18:30h. Juan Manuel Zaragoza (col·laborador del CSIC i professor de la UMH) impartirà la conferència “¿Tienen historia las emociones?”.

L’exposició

“Inestablos” és una sorprenent mostra que reuneix ciència i art per a presentar, mitjançant més de vint obres de gran format i instal·lacions escultòriques, el complex món de les addiccions: les noves tecnologies, els fanatismes, el sexe o la violència. L’exposició s’emmarca dins del projecte anomenat Genoarquitecturas, en el qual l’artista col·labora des de fa més de tres anys amb el neurofisiòleg Kuei Y. Tseng, de la Rosalind Franklin University de Chicago, i el neurobiòleg José Luis Ferrán, de la Universitat de Múrcia. Amb aquest projecte han aconseguit establir una estreta simbiosi entre l’art i la ciència. En aquest sentit, un dels aspectes sorprenents de l’exposició és que per a la realització de les peces l’artista ha partit de cervells humans reals.

Notícia relacionada:

"Inestablos" nova exposició de Lidó Rico en el MUA