"La mà que traça", nova exposició d'alumnes d'Arquitectura al MUA

Mà_traça_EXPO

Alacant, dimecres 5 d'octubre de 2016

El Museu de la Universitat d’Alacant inaugura una nova exposició sobre anàlisi i modelatge d’estructures sota el títol “La mà que traça”, fruit del treball dut a terme per l’alumnat de l’assignatura ‘Construcció i Disseny d’Estructures 1’ de cinquè curs d’Arquitectura de la UA durant els cursos 2014-2015 i 2015-2016.

La mostra s’obrirà al públic demà dijous 6 d’octubre a les 19 hores a la sala El Cub del MUA i podrà visitar-se fins al 30 d’octubre. El recorregut expositiu està integrat per nou models seleccionats i vuitanta dibuixos d’anàlisis, a més de nou maquetes de construcció i dues seccions dels arquitectes Jaime Sepulcre i Fernando Valderrama.

Expliquen els professors de l’assignatura que la docència es vertebra amb la voluntat clara de proporcionar un mitjà sincer que possibilite la comprensió de les estructures arquitectòniques, partint de l’anàlisi morfològica i tensional d’aquestes per a culminar, al costat d’un reforç continuat de la mà que traça, amb la construcció a escala d’un model estructural conegut. “Així, durant aquest procés, la memòria de la mà és responsable que interioritzem amb una profunditat més gran els nostres pensaments, les nostres troballes i els nostres aprenentatges”.