El MUA exposa els projectes de les II residències formatives de creació i investigació artística PLUS

Agus Bres, Pilar García-Huidobro, Gloria Marco Munuera, Vero McClain i Clara Sánchez, són els artistes seleccionats que ara mostren les seues creacions en una exposició conjunta

 

 

Alacant, dijous 15 de setembre de 2016

La Universitat d’Alacant i la seua Fundació General van convocar, a través del Museu de la UA (MUA), la II edició del programa de residències formatives de creació i investigació en art contemporani PLUS amb la intenció de fomentar la creació, augmentar la formació i promoure la investigació artística. En aquesta segona edició cinc artistes van ser seleccionats per una comissió d’experts i tècnics d’art, en convocatòria pública, per a fer un projecte artístic en les instal·lacions del MUA, que convertirà el museu en un espai de creació viu i dinàmic.

L’exposició PLUS s’inaugura demà divendres 16 de setembre a les 18 hores a la sala Sempere, com a resultat del treball desenvolupat en el MUA pels artistes residents: Agus Bres, Pilar García-Huidobro, Gloria Marco Munuera, Vero McClain i Clara Sánchez Sala. La mostra estarà oberta al públic fins al 16 d’octubre.

Les residències es van completar amb formació a través de trobades de diferents agents culturals amb els artistes, amb l’objectiu de potenciar la professionalització i la projecció dels creadors. Javier Castro, gestor cultural; José Gallego, artista; Ángel Masip, artista i vicepresident d’AVVAC i Leónidas Spinelli, director de PhotoAlicante, han participat en aquestes trobades, sota la coordinació del tècnic del MUA, Bernabé Gómez.

El programa de residències formatives de creació i investigació en art contemporani PLUS i té com a objectiu fomentar la creació, augmentar la formació i promoure la investigació en art contemporani. Cada artista seleccionat ha rebut una borsa de 300€ per a la producció del seu projecte. A més es va oferir una borsa d’allotjament i mitja pensió de 750 € per a un sol artista no resident en el context local.

 

Els projectes

La proposta d’Agus Bres “Estat límit”, parteix de les fotografies de Julius Shulman de la col·lecció del MUA per a desenvolupar una complexa investigació artística sobre la visió i allò que queda ocult en la mirada. El paral·lelisme que s’estableix entre el que es veu i el que no es veu, o s’oculta deliberadament, obri noves perspectives sobre la raó de ser del fet fotografiat.

Gloria Marco presenta el projecte Dactiloscapes, un estudi sobre la topografia microscòpica que hi ha en el cos humà a través de les seues empremtes dactilars. L’artista estableix un doble joc d’imatges –real i figurada– que relacionen la identitat amb paisatges geogràfics a gran escala, recreats des d’una panoràmica aèria. Aquest projecte utilitza la pell, com si d’una planxa serigràfica es tractara, per a subratllar la relació semiòtica que vincula un individu amb la seua petjada pròpia.

Per la seua banda, Vero McClain amb el seu projecte The power of Blood tracta de qüestionar les estructures semàntiques sobre les quals s’erigeix el concepte de compliment. Planteja una reflexió sobre la llibertat d’emissió de la floreta i la cosificació del contingut d’aquestes.

Sota el títol “Lectura d’una ona”, Clara Sánchez Sala ens presenta reflexiona sobre els mecanismes que utilitzem per a intentar reduir la complexitat de l’espai geogràfic que ens envolta.

Finalment, el projecte “Matèria primera: l’educació comença per casa” de Pilar García-Huidobro utilitza la matèria i, en particular, la cera d’abella per a ampliar el coneixement del medi natural i social. Planteja un paral·lelisme entre les relacions formals i el significat social que tenen i estableix xarxes que faciliten la compressió del nostre entorn.