El MUA inicia el nou curs acadèmic amb una nova exposició sobre art jove alcoià

Els artistes Neus Bou, Rubén Fresneda, Verònica Ortuño i Pau Sellés presenten nous reptes conceptuals en una exposició conjunta

Alacant, 14 de setembre de 2016

Comença un nou any artístic i expositiu en el Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) amb la inauguració d’una nova exposició dedicada a l’art jove alcoià. “30 Art jove de l’Alcoià” s’inaugurarà demà a la sala El Cub del MUA a les 19 hores, una mostra protagonitzada per quatre joves artistes alcoians i els nous reptes conceptuals d’aquests: Neus Bou, Rubén Fresneda, Verònica Ortuño i Pau Sellés. La mostra romandrà oberta al públic fins al 28 d’octubre. Els quatre protagonistes són llicenciats en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València i porten a les seues esquenes exposicions col·lectives i individuals que han format, a poc a poc, la seua personalitat artística.

Neus Bou presenta el seu projecte plàstic, on reivindica la identitat de l’ésser humà com a excepcionalitat traduït en l’empremta digital, el pas del temps reflectit sobre els nostres cossos i la transcendència social i mediàtica que tenen. El seu projecte combina la fotografia, la performance o les escultures, i gira al voltant d’aquests missatges.

Rubén Fresneda proposa una línia plàstica titulada «Alfanumèrics», que es basa en l’efecte administratiu sobre la societat. Des que naixem se’ns assigna un número dins del registre civil, un número per a la Seguretat Social, un número identificador nacional i així per a qualsevol tràmit, fins a la mort, som números per a totes les administracions. La seua obra apareix com una repetició i una confusió de números i lletres que tenen una finalitat acceptada dins de l’esdevenir de les nostres vides.

La proposta que Verònica Ortuño ofereix es basa en la deformitat humana des de diferents punts de vista i tècniques. Mostra rostres i figures humanes, que perden la identitat en ser desfigurades per gestos o accions treballats mitjançant la pintura i l’estampació; usa la litografia, la serigrafia, el monotip i la calcografia.

Per la seua banda, Pau Sellés ens trasllada a la seua particular visió dels paisatges i entorns naturals. Reflecteix sobre els llenços aquesta percepció única que té cada individu, ja que representa el sentiment que li provoca la naturalesa i la transforma una vegada impregnat amb tots els seus sentits. I el resultat és aquest ambient oníric que plasma sobre les teles, i que es tradueix en una sensació sobre llenç per al visitant.