"La Nit en Blanc" al Museu de la Universitat d'Alacant

Alacant, 19 de juliol del 2016

El divendres 22 de juliol, des de les 20:00 fins a les 01:00 hores, al Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) tindrà lloc, per segona vegada, “La Nit en Blanc” amb tres propostes culturals molt diverses.

La primera activitat del MUA començarà a les 20:00 hores, amb la projecció Galería de sombras, mediometratge produït per la Universitat d’Alacant que gira al voltant de la intriga i el misteri sorgits després del robatori d’un quadre al MUA, tot això segons el punt de vista de dos personatges que en principi no tenen res a veure.

A les 21.00 hores, tindrà lloc el curs de fotografia d’Arquitectura en HDR, impartit per Matías Alhambra, i a les 22:00 hores tancarà la vetlada un concert de jazz a càrrec de Margot Cortés, amb l’espectacle " Jazz estamos aquí", un projecte on s’inclouen estàndards de jazz d’estils molt variats, des del swing fins a la bossa nova, i on també es crea una fusió amb d’altres estils aliens al jazz.

“La Nit en Blanc” és una iniciativa programada conjuntament pels museus i centres d’art de la ciutat d’Alacant: Museu de Belles Arts Gravina (MUBAG), Museu Arqueològic (MARQ), Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert, Museu d’Art Contemporani d’Alacant (MACA), Las Cigarreras, Sala Municipal d’Exposicions Llotja del Peix, Museu de la Universitat d’Alacant (MUA), Museu Volvo Ocean Race i Museu d’Aigües d’Alacant que estaran oberts fins a la 1:00 h de la matinada.

La idea va sorgir a París l’any 2002 i s’hi han anat sumant altres capitals i grans ciutats europees com Roma, Bucarest, Riga, Amsterdam o Brussel·les. El propòsit és gaudir de la creació artística contemporània a través de diferents activitats i esdeveniments culturals gratuïts, que fomenten d’aquesta manera la participació ciutadana. A Espanya, aquesta iniciativa es desenvolupa a ciutats com Madrid, Burgos, Màlaga, Albacete i Barcelona a la qual han anat incorporant-se d’altres com La Laguna, Badajoz, Teguise, Alcalá d’Henares, Zaragoza, Nerja, Sevilla, Almeria, Càceres, Oviedo o Granada.

El projecte pretén sumar tot tipus d’iniciatives culturals públiques i privades, potenciar la participació dels alacantins, de forma individual o col·lectiva i suggereix redescobrir la ciutat amb l’obertura de diferents espais que habitualment no són d’accés públic a la nit.