La UA presenta els Cursos d'Estiu Rafael Altamira a la Seu Universitària de Cocentaina · Alcoi

La neuroeducació aplicada i l’art a través de les intel·ligències múltiples protagonitzen les propostes estiuenques a Alcoicursos alcoy

Alcoi. Dijous, 30 de jyuny de 2016

La Universitat d’Alacant ha presentat aquest matí en roda de premsa el programa de “Cursos d’Estiu Rafael Altamira” a la Seu Universitària de Cocentaina-Alcoi, un programa que inclou un total de 43 cursos a Alacant i les seues comarques, dels quals 2 s’impartiran a Alcoi: “V Trobada d'innovació educativa: neuroeducación aplicada-mètodes educatius, i Del cor al pinzell. Un viatge artístic per les intel·ligències múltiples.

La roda de premsa ha tingut les intervencions d’Eva Valero Juan, directora del Secretariat de Seus Universitàries de la UA, i de Manuel Gomicia, regidor d’Universitat de l’Ajuntament d’Alcoi.

Eva Valero, directora del Secretariat de Seus Universitàries de la UA, ha perfilat les línies prioritàries que han guiat la confecció del programa general d’aquesta edició 2016: el caràcter professional i el contingut aplicat, la formació tecnològica, l’enfocament d’igualtat i mediambiental, i també el contingut formatiu relatiu a història, art i cultura, i la projecció internacional.

En primer lloc, Valero ha detallat que “d’acord amb el que han expressat les enquestes de satisfacció de l’alumnat, seguim amb la idea d’oferir cursos professionalizants i amb un fort contingut aplicat”. En aquest apartat s’inclou el curs en matèria educacional, centrat en la innovació, “V Trobada d’Innovació Educativa: Neuroeducació Aplicada-Mètodes Educatius”, que començarà el pròxim dilluns 4 de juliol. Aquest curs té com a objectiu establir un pont d’unió entre la universitat i els centres educatius. Durant tres jornades (del 4 al 6 de juliol) els participants podran conèixer investigacions interessants en el camp de la neurologia, la psicologia i la pedagogia, i l’aplicació que tenen en el món educatiu a l’aula.

La segona proposta, s’emmarca també en l’apartat educacional, però tractada des del vessant artístic. El curs “Del cor al pinzell. Un viatge artístic per les intel·ligències múltiples” tindrà lloc de l’11 al 15 de juliol i donarà a conèixer un projecte que ha propiciat que alumnes puguen construir i crear en llibertat mitjançant l’experimentació, la investigació i el descobriment, i s’expressen amb llenguatges artístics variats.

El curs, eminentment pràctic, integra tallers nous com “Experimentació artística en educació infantil”, “Com no matar la creativitat”, “Reciclar-te”, el taller d’art cooperatiu “La ciutat dels xiquets” o “Els 100 llenguatges dels xiquets en les escoles de Reggio Emilia”.

Manuel Gomicia ha assegurat que “un any més i ja en portem cinc, Alcoi es converteix a principis de juliol en el focus de la innovació en educació a través dels cursos d’estiu de la Universitat d’Alacant. Enguany, el programa ve carregat d’experiències pràctiques, algunes d’aquestes, internacionals però aplicades en centres propers en el cas del curs d’Innovació Educativa. Creiem que la formació dels professionals i futurs professionals dels nostres centres educatius, especialment, en les etapes d’infantil i primària és fonamental i per això, és un honor que siga la nostra ciutat la que aculla aquesta oportunitat de formació d’alta qualitat en un espai tan emblemàtic per a nosaltres en innovació com l’Àgora”.

PROGRAMES DELS CURSOS EN ARXIU ADJUNT

Informació completa Programa Cursos d’Estiu