El MUA i el Juan Gil Albert inauguren nova edició de les Trobades d'Art Contemporani

EAC 2016 exposa l'obra de vint-i-cinc artistes seleccionats entre dues-centes propostes presentades

Alacant, 16 de juny de 2016

La Universitat d'Alacant i l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil Albert inauguren una nova edició de les Trobades d'Art Contemporani (EAC), demà divendres 17 de juny a les 19 hores, a la sala El Cub del MUA. La mostra estarà oberta al públic fins al 24 de juliol.

L'estreta col·laboració entre la Universitat d'Alacant i la Diputació d'Alacant, a través de l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert, permet presentar una nova edició dels EAC (Trobades d'Art Contemporani). Es tracta d'una oportunitat immillorable per a imbricar la creació més actual entre la comunitat universitària i la societat alacantina en general, segons comenten els seus organitzadors, els quals després d'anys de col·laboració, han consolidat els EAC com una excel·lent plataforma de reflexió, debat i coneixement entorn de la creació i la societat contemporània.

En aquesta edició de 2016, la número setze de la convocatòria del concurs EAC, s'han presentat més de dues-centes propostes, entre les quals el jurat n’ha seleccionat vint-i-cinc. Més de la meitat dels artistes han nascut o resideixen a la Comunitat Valenciana i la resta provenen d'altres províncies d'Espanya, de Brasil i Argentina. Els organitzadors destaquen la paritat de les obres seleccionades, igual representació de dones i homes.

Des de fa uns quants anys, la tendència ve marcada per la diversitat de tècniques artístiques utilitzades pels creadors contemporanis però, aquesta vegada, aquesta tendència s'ha manifestat enèrgicament amb un significatiu nombre de projectes en els quals s'observa la fusió de diverses disciplines artístiques com a eina expressiva. Instal·lacions en què l'escultura, el vídeo, la fotografia o el dibuix es donen la mà i en les quals s'incideix més en els continguts que en les propietats intrínseques de cada tècnica artística.

L'exposició es presenta com un enorme calidoscopi on tots els llenguatges tenen cabuda i on les diverses idees, conceptes i preocupacions dels artistes es converteixen en plataforma oberta a la reflexió, el debat i el coneixement entorn de la creació i la societat actual.

Artistes seleccionats

Alfonso Almendros; Ausín Sáinz; Aurelio Ayela; Miguel Bañuls; Tania Blanco; Abraham Calero; Rafael Chinchilla; Olga Diego; Laura Franco; Ignacio García; Rocío Garriga; Jesús Herrera; Marla Jacarilla; Roberto López; Jonathan Notario; María Platero; Fernanda Ramos; Florencia Rojas; Julio Sarramián; Somosnosotros (Begonya Garcia i Alfonso Fernández); Pepe Talavera; Igone Urquiza; Óscar Vázquez; i Rocío Villalonga