María Dolores Mulá exposa "Tierra inundada" al MUA

La mostra està integrada per fotografies i videos dedicats al tema de l'aigua i es completa amb una taula redona

Alacant, dimarts 7 de juny de 2016.

L'artista catalana establida a Elx, María Dolores Mulá, va viure en la seua infància la devastadora inundació del seu petit poble. De llavors ençà, l'aigua s’ha convertit en un dels fils conductors de la seua carrera artística. Tal com afirma l'artista, «el meu treball és l'impuls que naix de la idea de recuperar la fertilitat de la terra on vaig nàixer, una vall que va quedar negada i continua submergida sota les aigües d'un pantà».

Precisament, l'aigua esdevé el fil argumental de la seua nova exposició «Terra inundada», que serà inaugurada divendres pròxim 10 de juny al Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) a les 20 hores i estarà oberta al públic fins al 24 de juliol a la Sala Sempere.

Comissariada pel professor de Sociologia de la Cultura i de les Arts de la UA, Juan Antonio Roche, i l'artista Pepe Calvo, aquesta proposta expositiva està integrada per fotografies i vídeos disposats en quatre seccions entorn de l'aigua com a tema central: «Aigua desbordada», «Aigua aturada», «Aigua trencada» i «El misteri de l'origen».

El primer apartat de l'exposició, titulat «Aigua desbordada», presenta un vídeo i quatre fotografies preses en diferents viatges de l'artista a Galícia i a la Patagònia, en les quals Mulá retrata inundacions que van tenir lloc en aquests punts tan distants del planeta. La segona secció, «Aigua aturada», conté fotos d'Islàndia, Sitges i Galícia, en les quals les aigües estancades en llacunes i cràters de volcans són les protagonistes. «Aigua trencada» és el títol de la tercera part i conté imatges d'una cascada a Islàndia. La quarta i última secció, titulada «El misteri de l'origen», exposa fotografies del naixement d'un riu a Galícia, una altra més d'una teranyina amb cascada al fons a la Patagònia, i un últim vídeo amb un paisatge, al costat d'un riu, recorrent un camí entre roures i xops.

Taula Redona

Com a activitat integrada entorn de l'exposició «Terra inundada», el MUA ha programat una taula redona amb el mateix títol, que tindrà lloc el dimecres 15 de juny a les 19.30 hores, al MUA, coordinada per Pepe Calvo, artista i comissari adjunt de l'exposició, juntament amb Juan A. Roche, també professor de Sociologia de la Cultura i de les Arts de la UA. En la taula redona participarà la mateixa autora, María Dolores Mulá, i Miguel Cereceda, professor d'Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat Autònoma de Madrid.

María Dolores Mulá

Naix a la vila de Cercs, a la comarca del Berguedà, el 21 de juliol de 1953. Va cursar estudis de Geografia i Història i també es va formar en dibuix i pintura en l'Hort del Xocolater. Té, a més, estudis de museística, disseny i muntatge d'exposicions i amplis coneixements d'art contemporani. En l'actualitat desenvolupa amb gran èxit i mestratge la professió d'artista visual.

Més informació: mariadoloresmula.com