L'Orquestra Filharmònica de la UA oferirà quatre concerts d'estiu sota la direcció de Mihnea Ignat

El violinista Vicente Huerta actuarà amb l’OFUA com a solista

Huerta va gravar com a violí solista la banda sonora de la pel·lícula La piel que habito d’Almodóvar, guardonada amb el Goya a la millor música l’any 2012

Alacant, 2 de juny del 2016

El director del Servei de Cultura, Faust Ripoll, ha presentat aquest matí en roda de premsa el Cicle de Concerts d’Estiu de l’Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA), acompanyats pel director titular i artístic d’aquesta, Mihnea Ignat. La presentació ha tingut també l’assistència de Francisco Bartual, director general d’Hidraqua Comunitat Valenciana, Francisco Ruiz, director territorial de Cajamar Alacant, Concha Aldave, directora de la Fundació Manuel Peláez i Ana Carratalá, directora del Centre Sant Rafael, entitat a la qual es destinarà la recaptació d’un dels concerts.

La programació estival de l’OFUA per a enguany inclou un total de quatre concerts, com ha detallat Faust Ripoll: El 15 de juny a l’Auditori Internacional de Torrevella; el 16 de juny a l’Auditori El Batel de Cartagena; el 17 de juny a l’Auditori Provincial de la Diputació d’Alacant (ADDA); i el 18 de juny a l’Auditori del Pinós.

El concert del divendres 17 de juny, que l’OFUA oferirà a l’Auditori Provincial de la Diputació d’Alacant (ADDA) a les 18 hores, tindrà un caràcter solidari i la recaptació serà destinada a benefici del Centre Sant Rafael d’Alacant, gràcies al patrocini específic d’Hidraqua i de la Fundació Cajamar. El preu de l’entrada/donatiu a aquest concert és de 15 euros, i també s’hi ha habilitat la fila zero, per a aquells que vulguen col·laborar però que no puguen assistir-hi.

Durant l’acte, Francisco Bartual, ha assegurat que amb la participació d’Hidraqua en aquest cicle de concerts, l’empresa acompleix el doble objectiu de "foment de la cultura del talent, l’educació i el coneixement, amb un aliat de primer ordre en aquestes matèries com és la Universitat d’Alacant" però, a més, els permet "ampliar les nostres accions en matèria de responsabilitat social que actualment ja inclouen iniciatives destinades a persones que pateixen algun tipus de diversitat funcional i davant de les quals hem mostrat sempre una gran sensibilitat. Des d’Hidraqua seguirem col·laborant amb qui més ho necessite en aquells municipis on desenvolupem la nostra gestió” ha conclòs Bartual.

El director titular i artístic de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant, Mihnea Ignat, ha triat per a aquest cicle de concerts un programa compost per obres de Mozart, Bruch i Rimsky-Korsakov, que l’OFUA interpretarà juntament amb el reconegut violinista Vicente Huerta com a solista.

En paraules del director, el programa és una mescla de sentiments romàntics i imatges brillants. El concert per a violí i orquestra Núm. 1 de M. Bruch ofereix la possibilitat al solista de posar en valor una àmplia paleta de colors i requereix una gran control sobre la tècnica instrumental. Una combinació perfecta entre l’expressió musical romàntica i el pur virtuosisme instrumental. En la segona part del concert podran gaudir de la versió musical de Rimsky-Korsakov dels contes de Les mil i una nits . La princesa Scheherazade personificada en el so del violí de la concertino de l’OFUA, Carolina Martínez Báez, portarà al públic assistent a un viatge hipnòtic pel desert, pels mars de l’Orient juntament amb Simbad o pels estrets carrers i els socs de la ciutat de Bagdad en un bell intent d’endolcir la ira del sultà Schariar. La música del mestre rus és pictòrica per excel·lència, l’orquestra en les seues mans adquireix una brillantor desconeguda fins al moment i les melodies se succeeixen d’una manera molt natural per a fer la delícia del públic.

Vicente Huerta

El violinista Vicente Huerta s’ha format en el Conservatori Superior de Música de València, en el Conservatori Superior de Música de Barcelona i en el Royale Conservatoire Superieur de Musique de Brussel·les. En aquest últim, va aconseguir el primer premi de Virtuosisme amb “La plus grand distinction”, reconeixement al qual van seguir altres distincions com els primers premis en els concursos “Martínez Baguena”, “Ciudad de Soria” i “Gyenes”. Ha treballat amb directors de la vàlua de R. Janssens, L. Dewez, Max Bragado, James Ross, E. García, J.L. García, Meir Minski, G.A. Noseda, Boguslaw Madey o Michael Thomas, entre d’altres. Va ser professor a l’Escola Superior de Música Reina Sofia de Madrid i actualment ho és a la Universitat de València i en diferents universitats d’Europa i Amèrica. Vicente Huerta va gravar com a violí solista la banda sonora de la pel·lícula La piel que habito de Pedro Almodóvar, composta per Alberto Iglesias, guanyadora d’un premi “Goya” a la millor música l’any 2012.

W. A Mozart - Obertura "Don Giovanni"

M. Bruch - Concert per a violí i orquestra Núm. 1 en sol menor Op. 26

Solista: Vicente Huerta

N. Rimsky-Korsakov - Poema Simfònic "Seherazade" Op. 35

CONCERTS

Dimecres, 15 de juny del 2016

Lloc: Auditori Internacional de Torrevella

Hora: 20 hores

Entrada lliure limitada a la capacitat de l’auditori

Dijous, 16 de juny del 2016

Lloc: Auditori "El Batel" de Cartagena

Hora: 20 hores

Entrades a 6€, 4€ i 3€. Punts de venda d’entrades: taquilles de l’auditori, informació 968 123 821 (de dilluns a dissabte de 10:00 a 21:00 h.) www.ticketmaster.es , i venda telefònica (902 150 025) i una hora abans a la taquilla de l’auditori.

Divendres, 17 de juny del 2016. Concert Veu Solidària a benefici del Centre Sant Rafael d’Alacant

Lloc: Alacant, Auditori de la Diputació d’Alacant

Hora: 18:00 hores

Entrada/donatiu: 15 euros

Dissabte, 18 de juny del 2016.

Lloc: Alacant, Auditori del Pinós

Hora: 20:00 hores