Els últims avanços en tècniques d'optometria, contactologia i ciències de la visió en OptoInnova 2016

Aquest divendres 20 de maig, la UA reuneix experts del sector òptic optometrista i oftalmològic com el prestigiós investigador Pablo Artal, Premi Jaume I 2015

OpticaUA

Alacant. Dimecres, 18 de maig de 2016

La Universitat d'Alacant presenta una nova edició d'OptoInnova carregada d'avanços en les diferents tècniques i sistemes utilitzats en optometria, contactologia i ciències de la visió, així com les últimes investigacions en aquestes àrees. Amb un caràcter científic, en aquesta edició 2016 participaran experts de gran prestigi procedents de diferents punts d'Espanya com l'investigador Pablo Artal, guardonat amb el Premi Jaume I 2015, que impartirà la conferència inaugural «El uso de la óptica adaptativa en visión».

La trobada, que tindrà lloc aquest divendres 20 de maig a la sala de graus Alfredo Orts, situada en l'edifici d'Òptica de la UA, inclou tres blocs de ponències de vint minuts centrats en cirurgia de la cataracta, superfície ocular i visió binocular, i R+D+I en optometria, contactologia i òptica oftàlmica. Finalment s'impartiran quatre cursos especialitzats de noranta minuts que versaran sobre tècniques d'imatge en patologia ocular, estrabismes, rehabilitació visual i ortoqueratologia.

OptoInnova 2016 comptarà, a més, amb el professor de la Universitat de Granada Juan José Durbán per a tractar temes d'ergonomia visual relacionats amb compensació òptica i contrast d'il·luminacions o color. Des de la Universitat d'Alacant, David Piñero mostrarà algunes evidències científiques de com la teràpia visual és un tractament que ajuda a l'eficiència i magnitud de certes capacitats visuals.

Inauguració

L'acte inaugural, previst a les 8.30 hores en la mateixa sala de graus de l'edifici d'Òptica de la UA, comptarà amb el rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, i el degà de la Facultat de Ciències, Luis Gras.

Organitzada pel Departament d'Òptica, Farmacologia i Anatomia i l'Escola de Negocis de la UA, la jornada té el patrocini de prop d’una vintena d'institucions, moltes de les quals empreses nacionals i multinacionals del sector òptic i oftalmològic. En l'activitat participen, a més, les clíniques oftalmològiques de referència de la província d'Alacant.

La participació en aquesta jornada pot ser presencial o en línia a través de videostreming.

Programa i ponències