Els estudiants protagonitzen la XVIII Marató d'Ocupació i Autoocupació de la Universitat d'Alacant

Més de tres mil alumnes han visitat els estands de les empreses, les institucions i els serveis de formació i ocupació, que han participat en la Marató que ha fet 18 anys

Alacant. Dimecres 27 d'abril de 2016

Més de tres mil estudiants s’han acostat aquest dimecres a la XVIII Marató d’Ocupació i Autoocupació de la Universitat d’Alacant. Una iniciativa que facilita la trobada entre estudiants i egressats de la institució alacantina amb empreses de diferents àmbits, interessades a comptar amb professionals formats en les seues files, com també amb institucions i diferents serveis de formació i ocupació.

Les diferents empreses, institucions i serveis que sumaven més de 60 estands en la Marató, han recollit prop de 4.000 currículums. Al llarg de tot el dia els estudiants i els egressats han tingut l’oportunitat d’informar-se i conèixer de primera mà les necessitats de les empreses i saber què és el que cerquen a l’hora de contractar personal.

Els assistents també han tingut l’oportunitat de solucionar dubtes i conèixer diferents alternatives en matèria d’ocupació i autoocupació en la desena de serveis de suport a l’estudiant o a l’investigador de la mateixa Universitat d’Alacant i que tenen com a objectiu ajudar, orientar i assessorar en aquest camp.

La Marató ha sigut inaugurada per la rectora en funcions, Amparo Navarro, juntament amb la vicerectora d’Estudiants, Nuria Grané, les edils d’Ocupació d’Alacant i Sant Vicent, Sonia Tirado i María Asunción París, i també Emilia Carrión, directora territorial del Servef.

Amparo Navarro ha destacat l’aposta continuada de la Universitat d’Alacant i especialment del vicerectorat d’Estudiants i el Gabinet d’Iniciatives per a l’Ocupació (GIPO) en aquesta iniciativa que “fa 18 anys que té lloc amb un notable èxit, tant de participació com de resultats. Que els estudiants coneguen empreses que pogueren estar interessades en els seus serveis i sàpien què és el que hi cerquen és d’una gran utilitat. En definitiva, una jornada que ajuda els joves a orientar-se de cara a la inserció en el marcat laboral, i els mostra un ampli ventall de possibilitats”.

Un any més, la Marató ha acollit el Triatló d’Idees Empresarials, un concurs que intenta estimular idees creatives entre els estudiants dotat de tres premis de 300 euros cadascun per a la idea més innovadora, el perfil més emprenedor i la idea més viable, atorgats per la Càtedra de Telefònica, Lysmon i el CEEI d’Elx, respectivament.

A més, amb caràcter internacional, experts relacionats amb la xarxa de cooperació creada per a facilitar la lliure circulació de treballadors, EURES-SERVEF i, dependents de la UA, amb l’Oficina de Relacions amb Àsia Pacífic, el Servei de Voluntariat Europeu i el Centre Superior d’Idiomes, han oferit una taula redona sobre "Treballar i Viure pel Món".