Nova cita amb l'ocupació i l'autoocupació a la Universitat d'Alacant

El vestíbul de l'aulari II del campus reunirà dimecres pròxim, 27 d'abril, més de seixanta estands d'empreses, institucions i serveis de formació i ocupació

Maraton_empleoAlacant. Divendres, 22 d'abril de 2016

Més de seixanta estands d'empreses, institucions i serveis de formació i ocupació participaran dimecres pròxim, 27 d'abril, en la XVIII Marató d'Ocupació i Autoocupació de la Universitat d'Alacant, que tindrà lloc en el vestíbul de l'aulari II. Organitzat pel Vicerectorat d'Estudiants, a través del Gabinet d'Iniciatives per a l'Ocupació (GIPO) i l'Observatori d'Inserció Laboral, la trobada constitueix un marc idoni per a la difusió d'oportunitats i propostes d'ocupació, pràctiques i projectes d'autoocupació.

La Marató d'Ocupació i Autoocupació facilita el contacte entre estudiants, egressats i egressades amb professionals del teixit empresarial que operen en l’àmbit local, nacional i internacional, i amb organismes dedicats a l'assessorament en matèria d'ocupació i autoocupació.

Aquesta divuitena edició, que s'estendrà al llarg de tot el dia, s'inaugurarà a les 10.00 hores amb un recorregut d'autoritats pels diferents estands.

Novetats

Entre les novetats d'enguany destaca la important afluència d'empreses i institucions participants, que han passat de quaranta-vuit l'any anterior a seixanta en aquesta ocasió. «Una tendència que reflecteix el repunt econòmic que està tenint el nostre entorn econòmic», assenyalen des de l'organització.

Un any més, la marató acull el Triatló d'Idees Empresarials, un concurs que busca estimular idees creatives entre els estudiants, dotat de tres premis de tres-cents euros cadascun per a la idea més innovadora, el perfil més emprenedor i la idea més viable, concedits per la Càtedra de Telefónica, Lysmon i el CEEI d'Elx, respectivament.

A més, amb caràcter internacional, experts relacionats amb la xarxa de cooperació creada per a facilitar la lliure circulació de treballadors, EURES-SERVEF i, dependents de la UA, amb l'Oficina de Relacions amb Àsia Pacífic, el Servei de Voluntariat Europeu i el Centre Superior d'Idiomes, oferiran una taula redona sobre «Treballar i viure pel món».

Els més de tres mil universitaris que es calcula que aniran a l'aulari II dimecres pròxim tindran l'oportunitat de conèixer les empreses, deixar els currículums, i també conèixer què busquen les empreses en els seus futurs treballadors.

Els estands de la mateixa Universitat i de les diferents institucions ofereixen una completa informació als universitaris sobre els camins i itineraris que poden seguir per a sol·licitar treball o apostar per l'autoocupació, les possibilitats de desenvolupament de la carrera professional tant a escala nacional com internacional per a, en definitiva, contribuir a la inserció laboral d'universitaris i universitàries.

La Universitat d'Alacant se sent especialment compromesa amb l'ocupabilitat, compromís que es materialitza en el desenvolupament de projectes com UAemprèn, «que posa en valor les iniciatives dels i les estudiants i els proporciona formació per a tenir una actitud emprenedora, així com orientació laboral i coneixements sobre eixides professionals», assenyala la vicerectora d'Estudiants, Nuria Grané. «En aquest sentit, la Marató d'Ocupació i Autoocupació és una de les activitats que adquireix una especial rellevància i que té cada any més acceptació per part de l'alumnat i egressats i egressades de la UA», afegeix.