La Convocatòria d'Arts Visuals Mulier, Mulieris celebra el desè aniversari amb la inauguració d'una nova exposició

Enguany el jurat ha seleccionat vint propostes artístiques de creadors internacionals.

La convocatòria 2016 multiplica per quatre el nombre de propostes rebudes, que passen de trenta-nou l’any passat a cent seixanta-quatre en aquesta edició

Mulier_2016

Alacant. 8 de març de 2016

El Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) celebra el Dia Internacional de la Dona amb la inauguració de l'exposició «Mulier, Mulieris», una mostra que inclou els treballs seleccionats en la convocatòria d'arts visuals del mateix nom i que enguany arriba a la desena edició.

La inauguració de «Mulier, Mulieris 2016» tindrà lloc dijous pròxim, 10 de març, a les 19.30 hores, a la Sala Sempere del MUA, i estarà oberta al públic fins al 29 de maig. Està integrada per vint propostes artístiques seleccionades pel jurat de la convocatòria, d'entre cent seixanta-quatre projectes rebuts en aquesta edició. Aquestes vint propostes exposades han sigut realitzades per vint-i-dos artistes, disset dones i cinc homes, d'Espanya, Uruguai, Mèxic, Argentina i Xile. Les seues pintures, fotografies, vídeos, escultures i instal·lacions mostren altres formes alternatives de feminitat i indaguen sobre el matriarcat, la poligàmia, la violència de gènere o el paper de la dona en la mitologia i la història.

Com és habitual, l'exposició de les obres seleccionades s'acompanya d'un ampli programa d'activitats que inclou una performance en l'acte inaugural, una xarrada el 5 de maig, sobre les dones en el cinema de Hayao Miyazaki o accions educatives orientades a tot tipus de públics. En aquest sentit, una de les propostes més singulars d'aquesta edició ha sigut l'elaboració de la unitat didàctica virtual «Retallant estereotips. Siluetes per la igualtat i contra la violència de gènere» , en col·laboració amb la Unitat d'Igualtat de la Universitat d'Alacant. A través d'aquesta unitat didàctica virtual, tant institucions educatives com particulars poden conèixer projectes seleccionats en edicions anteriors i aprofundir en els valors d'igualtat, respecte i llibertat que sempre han guiat aquesta convocatòria i l'esperit de la Universitat d'Alacant.

La Convocatòria d'Arts Visuals Mulier, Mulieris

La Convocatòria d'Arts Visuals Mulier,Mulieris arriba a la desena edició com un projecte consolidat en l'àmbit de la creació artística vinculada al gènere. Durant aquests anys s'ha convertit en una plataforma per a mostrar les investigacions que rescaten el llegat de les dones, visibilitzen el constant i complex procés de transformació de la identitat femenina i aborden diversos conceptes relacionats amb la dona. Durant una dècada Mulier, Mulieris s'ha mantingut amb un rumb ferm i decidit gràcies a la il·lusió de les persones que han treballat en el projecte i als més de dos-cents cinquanta artistes que, en les diferents edicions, han exposat la seua obra. Mulier, Mulieris està dirigida a artistes de qualsevol sexe, edat i nacionalitat compromesos amb la creació de nous imaginaris femenins

Relació d'artistes seleccionats pel jurat de la Convocatòria 2016

Emilio Bianchic, Mónica Contreras, Eugenia Cuéllar, Natalia de León, Marula Di Como, Espumillón (Juan F. Navarro i Estela Madrid), Ana Fogeda, Ester Gandía, Esther García Urquijo, Lidia García. Sata, María Gimeno, Tamara Jacquin, Héctor León, Pepa Marhuenda, María Mascaró, Lucía Morate, Melania Olcina, Óxido (Saúl Sellés i Pascual del Vas), Isabel Rosado,  i Eva Viera.

INVITACIÓ